| کد خبر: 174514 |

◄ نظرسنجی اتاق بازرگانی ایران و آلمان برای چشم‌انداز کسب‌وکار در سال 2018

در شرایطی که با تحریم‌های متفاوت مواجهیم و تعرفه‌های واردات که بر کالاهای مختلف وضع شده روی اقتصاد و کسب‌وکار بسیاری از کشورهای سراسر جهان تاثیر گذاشته است، انجام این نوع نظرسنجی‌ها می‌تواند در تحلیل شرایط موجود چشم‌انداز مناسبی را به اتاق‌های بازرگانی بدهد.

تین نیوز

اتاق بازرگانی ایران و آلمان در صفحه اختصاصی خود به نقل از اتاق بازرگانی آلمان (DIHK) نظرسنجی را با عنوان «چشم‌انداز کسب‌وکار در سال 2018» منتشر کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در شرایطی که با تحریم‌های متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و تعرفه‌های واردات که بر کالاهای مختلف وضع شده روی اقتصاد و کسب‌وکار بسیاری از کشورهای سراسر جهان تاثیر گذاشته است، انجام این نوع نظرسنجی‌ها می‌تواند چشم‌انداز مناسبی رادر تحلیل شرایط موجود به اتاق‌های بازرگانی بدهد.

محمدجواد محمدیان امامی اضافه کرد: این اقدامات باعث می‌شود تا برای برطرف کردن چالش‌ها و موانع، بهترین استراتژی اتخاذ شود.

محمدیان امامی با اشاره به گزارش بانک مرکزی در پیش‌بینی تورم سالانه در نیم‌سال اول امسال و تاثیر آن بر محتوای این نظرسنجی‌های سالانه گفت: این آمار نشان می‌دهد که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی مناطق شهری در پایان اسفندماه سال گذشته حدود ۱۱۵ واحد بود و در پایان شهریورماه سال‌جاری به حدود ۱۴۱ واحد رسیده است.

امامی معنی این جمله را رسیدن تورم در نیمه ابتدایی سال‌جاری به حدود ۲۴درصد عنوان کرد و تصریح کرد: اگر شاخص قیمت در نیمه دوم امسال نیز به همین منوال ادامه یابد، تورم سالانه به ۳۱ درصد خواهد رسید و تورم سالانه نیز به حدود ۲۶ درصد خواهد رسید

این عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی خبر از رشد جهشی شاخص قیمت از خردادماه امسال داد و اضافه کرد: به این ترتیب تورم سالانه به ۳۴ درصد خواهد رسید.

لازم به توضیح است که این نظرسنجی از طریق اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان در سراسر دنیا (AHK) منتشر شده است و اهالی کسب‌وکار، از هر صنف و با هر سمتی، می‌توانند به سوالات این نظرسنجی که دورنمایی از وضعیت کسب و کار در هر کشور را نمایش می‌دهند شرکت کنند.

کاربران ایرانی نیز می‌توانند در پایان این نظرسنجی سه دقیقه‌ای، نام کشور خود را وارد کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.