| کد خبر: 166837 |

◄ «زیمنس» به تعهدات خود در قراردادهای ریلی پایبند می‌ماند

در جریان سفر وزیر نیرو به آلمان، نسبت‌به پای‌بندی شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشور اطمینان حاصل شد.

تین نیوز

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و برقراری مجدد تحریم‌ها، احتمال قطع حمایت بانک‌ها از تجارت شرکت‌ها با ایران را در پی دارد. به‌دنبال این اتفاق و با شنیدن زمزمه‌های بروز اختلاف‌نظر بین اتحادیه اروپا و امریکا، اتحادیه اروپا به‌دنبال یافتن راهی برای فراهم‌کردن خطوط اعتباری و حمایت‌های مالی اضطراری از شرکت‌هایی است که با ایران مراوده دارند.

به‌گزارش تین‌نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در چند روز گذشته با پیتر اولتمایر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در آلمان دیدار کرد و در مورد راه‌های ارتقای روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اردکانیان گفت: در خلال این سفر، اطمینان از پای‌بندی شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشور حاصل شد و اولتمایر اظهار امیدواری کرد که با توجه به همکاری 120 شرکت آلمانی با ایران، در مذاکرات آتی دو کشور راهکارهای تداوم همکاری‌ دو جانبه تدوین شود.

نیرو

همچنین در این نشست دو طرف نسبت به برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی ایران و آلمان در سال جاری توافق کردند که تاریخ دقیق برگزاری کمیسیون مشترک با هماهنگی دو طرف هفته آینده تعیین خواهد شد.

محمدجواد محمدیان امامی، عضو کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: کشورهای آلمان، سوییس و ایتالیا که عضو اتحادیه اروپا هستند همواره همکاری‌های اقتصادی خوبی با ایران داشته‌اند و با آنکه شرکتی مثل زیمنس هم گفته که حاضر به انعقاد قرارداد جدید با ایران نیست، اما اتحادیه اروپا و خود کشور آلمان در حال بررسی و تدوین شرایط جدید برای تداوم حضور این شرکت‌های بزرگ در ایران هستند.

محمدیان امامی تاکید کرد: در اتاق بین‌الملل نیز جلسات مهمی در این زمینه برگزار شده و ما هم نسبت به این تلاش‌ها خوش‌بین هستیم. هرچند معتقدیم در این زمینه دیپلماسی سیاسی کشور باید در جهت ایجاد نهایتِ هم‌افزایی با وضعیت اقتصاد کشور باشد و اینطور تصور نشود که در سیستم سیاسی کشور و با این اقدامات امریکا ما هم باید از کوره به‌در برویم و به وضعیت اقتصادی بی‌توجه باشیم.

امامی تاکید کرد: درست است که به‌ویژه در زمینه حمل‌ونقل می‌توانیم با کشورهای آسیایی هم قراردادهایی را منعقد کنیم اما باد بدانیم که انتقال تکنولوژی از طرف اروپایی برای کشور ما منافع بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.

عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی همچنین در راستای اقدام جدید زیمنس نظر خود را مطرح کرد و گفت: بنده امیدوارم که با اعلام حمایت اتحادیه اروپا از برجام، شرکت‌های تجاری آنها نیز به ادامه همکاری با ایران متقاعد شوند چراکه اگرچه بخش خصوصی در کشورهای پیشرفته‌تر ماهیتی مستقل از دولت‌های خود دارند اما در چنین شرایطی معمولا به تحلیل‌های اقتصادی دولت‌های خود که حافظ منافع اقتصادی شرکت‌ها باشد، بی‌توجه نیستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.