| کد خبر ۳۱۰۷۳۱
کپی شد

بسیاری از ایرلاین ها تنها یک فروند هواپیما دارند که به تازگی مجوز تأسیس گرفته اند

مشاور اتاق بازرگانی تهران بسیاری از شرکت های در کشور به شکل قارچ گونه در حال رشد کردن هستند و بسیاری از آنها تنها یک فروند هواپیما دارند که این نشان از عدم تبعیت از استاندارد های جهانی است

تین نیوز |

مشاور اتاق بازرگانی تهران بسیاری از شرکت های در کشور به شکل قارچ گونه در حال رشد کردن هستند و بسیاری از آنها تنها یک فروند هواپیما دارند که این نشان از عدم تبعیت از استاندارد های جهانی است.

احیای ترانزیت ایران همزمان با نوسازی ناوگان و تکمیل راه آهن چابهار و رشت

حذف «امضاهای طلایی» و ضرورت «نهضت رفع مداخله» راهکار توسعه حمل ونقل کشور

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز عشقی، مشاور اتاق بازرگانی استان تهران در خصوص آخرین وضعیت  صنعت حمل ونقل هوایی کشور اظهار داشت: با استناد به آمارهای مقایسه ای بین شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی، وضعیت ساختاری ناوگان ملی کشور را زیر سؤال برد و اعلام کرد که این وضعیت محصول رانت و عدم تبعیت از قواعد جهانی است.

عشقی با اشاره به وضعیت کنونی صنعت هوانوردی کشور اظهار داشت: ما در ایران شاهدیم که حدود ۳۲ فروند هواپیمای فعال برخی از ناوگان هوایی کشور دارند این در حالیست که حدود ۱۸ هزار نفر، همچنان با چالش های جدی دست و پنجه نرم می کند. در مقابل، شرکت هواپیمایی امارات با بیش از ۲۶۰ فروند هواپیما که پروازهای گسترده ای انجام می دهد، تنها حدود ۷,۰۰۰ پرسنل دارد.

وی تصریح کرد: مگر می شود شرکتی با یک هواپیما یا تعداد اندک هواپیما، این حجم از نیروی انسانی را سرپا نگه دارد؟ این نشان دهنده یک ساختار مدیریتی ناکارآمد است که به جای سودآوری و بهره وری، بر اساس رانت و حمایت های غیرمبتنی بر کارایی اداره می شود.

مشاور اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: عدم تبعیت از قواعد جهانی و استانداردسازی های بهره وری، معجزه نمی کند. این شرکت ها با سودهای کلان (مانند سود ۲۶ میلیارد دلاری امارات در سال گذشته) به دلیل بهره وری بالا و ساختار چابک اداره می شوند. این معضل در صنعت هوایی ایران، ریشه در مدیریت سنتی و عدم اصلاح ساختاری دارد که متأسفانه همچنان پابرجا است.

او یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از شرکت های هواپیمایی که تازه تاسیس شده اند تنها یک فروند هواپیما دارند که مجوز فعالیت گرفته اند وما در حال حاضر شاهد رشد قارچ گونه بسیاری از شرکت های هواپیمایی تازه تاسیس با اسم های مختلف هستیم که تاثیر چندانی هم در حوزه هوایی کشور ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.