| کد خبر: 252630 |

◄ ایزولاتور چگونه یک بیمارستان را از زلزله ترکیه مصون کرد؟+ فیلم

استفاده از ایزولاتور در یکی از بیمارستان های ترکیه توسط مهندس این بیمارستان در زمان ساخت، موجب سالم ماندن این ساختمان در این زلزله شده است.

تین نیوز

روز گذشته و 14 روز پس از زلزله ترکیه و سوریه، رسانه ها به نقل از آژانس امدادرسانی ترکیه اعلام کردند این کشور تصمیم گرفته است عملیات جست و جو و نجات را به جز در 2 استان هاتای و قهرمان مرعش متوقف کند.

به گزارش تین نیوز، همچنین بر اساس آخرین آمار منتشر شده در روز یکشنبه 30 بهمن، زلزله ترکیه و سوریه حدود 45 هزار کشته داشته که 40 هزار و 689 نفر آن مربوط به ترکیه بوده است.

پس از وقوع این زمین لرزه، تصاویر و فیلم های دلخراشی از این حادثه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شد. به تازگی نیز یک فیلم دیگر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که گفته می شود به یکی از پربیننده ترین فیلم های فضای مجازی ترکیه پس از زلزله تبدیل شده که در آن در مورد ایزولاتور بناها (جداگرهای لرزه ای) پرداخته شده است.

در این فیلم استفاده از ایزولاتورها عاملی برای سالم ماندن ساختمان ها در زلزله عنوان و گفته شده ایزولاتور موجب می شود زلزله در طبقات بالا با شدت بسیار کمتری احساس شود. بر اساس توضیحات ارایه شده  در این فیلم، استفاده از ایزولاتور در یکی از بیمارستان های ترکیه توسط مهندس این بیمارستان در زمان ساخت،   موجب سالم ماندن این ساختمان در این زلزله شده است.

به گزارش تین نیوز، ایزولاتور های زلزله  یا سیستم جداگر لرزه ای یکی از مناسب ترین راهکارها جهت ساخت سازه هایی با اطمینان و ایمنی بالا در برابر زلزله است. این تکنولوژی سالهاست که در کشورهای زلزله خیز پیشرفته مانند آمریکا ،‌ ژاپن و… در حال استفاده است.

فیلم را ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.