| کد خبر: 267752 |

پرداخت غرامت سنگین راه آهن آلمان به مسافرانش

بابت تاخیرهای یک ساعت یا بیشتر، یک چهارم هزینه بلیت و برای تاخیرهای دو ساعته یا بیشتر نیمی از نرخ بلیت بازپرداخت می شود.

تین نیوز

سخنگوی راه آهن آلمان در گفتگو با خبرگزاری آلمان، با اشاره به این که دویچه بان طی سال گذشته مبالغ بی سابقه ای غرامت به مسافران خود پرداخت کرده است می گوید، این شرکت در سال گذشته، ۵.۶ میلیون درخواست غرامت را بررسی و پرداخت کرده و در نهایت مجبور شده است که به مشتریان خود مبلغ ۱۳۲.۸ میلیون یورو خسارت پرداخت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین،  سخنگوی راه آهن آلمان گفته که این میزان خسارت در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۲۲ که بالغ بر ۹۲.۷ میلیون یورو بود، افزایش چشم گیری نشان می دهد.

این شرکت می گوید بابت تاخیرهای یک ساعت یا بیشتر، یک چهارم هزینه بلیت و برای تاخیرهای دو ساعته یا بیشتر نیمی از نرخ بلیت را بازپرداخت می کند.

تنها ۶۴ درصد از قطارهای آلمان در سال ۲۰۲۳ به موقع؛ یعنی با تاخیر کمتر از شش دقیقه به مقصد رسیدند.

بر اساس اعلام راه آهن آلمان، در صورتی که قطارها در نتیجه اعتصاب لغو شوند، مسافران می توانند کل قیمت بلیت خود را پس بگیرند.

دویچه بان همچنین می گوید که این شرکت در عین حال، برای سرمایه گذاری های ضروری در نوسازی راه آهن، به مبالغ هنگفتی بودجه نیاز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟