| کد خبر: 248397 |

تبدیل کریدور شمال - جنوب به رقیبی برای کانال سوئز

کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب (INSTC) می تواند در آینده به رقیبی واقعی برای کانال سوئز تبدیل شود.

تین نیوز

آندری بلوسوف معاون اول نخست وزیر روسیه در جریان پانزدهمین مجمع اقتصادی اوراسیا در باکو گفت: کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب (INSTC) می تواند در آینده به رقیبی واقعی برای کانال سوئز تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این مجمع بر توسعه زیرساخت ها و خدمات حمل و نقل در منطقه دریای خزر متمرکز بود.

وی بیان کرد به دلیل انتقال مراکز فعالیت های اقتصادی به چین، آسیای جنوب شرقی و خلیج فارس، راه حل های لجستیکی جدید نیاز است تا مسیر شمال - جنوب را که به کشورهای خلیج فارس می رسد، به رقیب کانال سوئز تبدیل کند.

بلوسوف با بیان اینکه توسعه کریدور شمال-جنوب تا حد زیادی به روابط روسیه و جمهوری آذربایجان و همچنین ایران بستگی دارد، یادآور شد: نقشه راه توسعه حمل و نقل بار توسط کریدور شمال-جنوب، تقریباً دو برابر شدن ترافیک بار را پیش بینی کرده به طوری که در این مسیر ترافیک بار از ۱۷ میلیون تن فعلی به ۳۲ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می رسد.

وی افزود: در ماه های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲، مقدار حمل و نقل بین المللی بار بین روسیه و جمهوری آذربایجان به حدود ۵/۵ میلیون تن رسیده که ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و همچنین ترافیک جاده ای نیز در این مسیر در نیمه اول ۲۰۲۲ سه برابر شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید