| کد خبر: 248113 |

◄ رفع اختلاف نظر با عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره

وزیر راه و شهرسازی به تازگی از رفع اختلاف نظر با عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره خبر داده و گفته است: اختلافات مربوط به تحویل زمین برطرف شده و به زودی مقدمات ساخت این خط‌ آهن فراهم خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تازگی از رفع اختلاف نظر با عراق برای ساخت راه آهن شلمچه - بصره خبر داده و گفته است: اختلافات مربوط به تحویل زمین برطرف شده و به زودی مقدمات ساخت این خط‌ آهن فراهم خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی این مطلب را اول آبان ماه امسال و در مراسم ‌بهره‌ برداری از 413 دستگاه ناوگان جدید ریلی و بازسازی شده عنوان کرد.

وی افزود: در بخش ترانزیت عقب‌ ماندگی جدی داریم،  بر اساس گزارش‌ ها بیش از 100 میلیون تن بار ترانزیتی در منطقه وجود دارد که حجم بسیار زیادی از آن بار می‌ تواند از مسیر ایران عبور کند.

قاسمی با اشاره به وجود چهار کریدور ریلی شمال - جنوب و چهار کریدور جاده‌ ای شمال - جنوب در کشور تاکید کرد: این کریدورها ‌سرمایه عظیمی در ترانزیت به حساب می‌ آید‌؛ برای مجموعه ترانزیتی کشور برنامه‌ ریزی مفصلی انجام داده‌ایم و در راستای تغییر بنیادی در حوزه ترانزیت، طرح توسعه ترانزیت کشور تدوین شده که در تاریخ ایران بی‌ سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مصوبات این طرح اخذ شده اظهار کرد: تا چند روز آینده اگر مشکل و مانعی پیش نیاید ده‌ ها پیمانکار به صورت همزمان فعالیت خود را در حوزه زیرساخت‌ های ترانزیتی آغاز می‌ کنند.

 به گزارش تین نیوز، برخی کارشناسان حمل و نقل ریلی با تایید دیدگاه های وزیر راه و شهرسازی در ضرورت توجه به توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور، می گویند: توسعه خطوط بین المللی ریلی از جمله راه آهن شلمچه - بصره کاملا به نفع منافع کشور است.

به اعتقاد آنان این در حالی است که در حال حاضر به علت تقاضای بالای عزیمت مسافران سفر به عتبات کشور عراق، راه آهن شلمچه - بصره اهمیت بیشتری نیز یافته است.

این کارشناسان در عین حال تاکید دارند اهمیت این راه آهن شلمچه - بصره فقط در انتقال مسافران کربلا در ایام اربعین خلاصه نمی شود.

کارشناسان ریلی معتقدند این راه آهن اهمیت فراوانی برای انتقال بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بین دو کشور دارد که می تواند به تسهیل تجارت بین ایران و عراق، منجر گردد.

کارشناسان در عین حال تاکید می کنند: البته ایجاد این راه ارتباطی برای بهبود وضعیت سفر زائران ایرانی به عتبات و همچنین ایجاد شرایط سفر زائران عراقی به حرم های زیارتی در ایران نیز از اولویت بالایی برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.