◄ راهکار رانندگان کامیون برای افزایش بهره وری کامیون ها؛ دریافت بار برگشتی و کاهش تردد یکسر خالی
کامیونداران و رانندگان کامیون می گویند تردد های یکسر خالی یا بازگشت کامیون ها بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری کامیون ها و افزایش هزینه های حمل و نقل جاده ای است.

رانندگان و کامیونداران می گویند تردد های یکسر خالی یا بازگشت بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری و افزایش هزینه های صنعت حمل و نقل جاده ای است.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
اطلاعیه مهم در مورد بارگیری کالا از پایانه بار امیرکبیر اصفهان/ رانندگان کامیون مانع سودجویی برخی شرکت های حمل و نقل شوند
به گزارش تین نیوز ، یک راننده کامیون با تاکید بر این که کاهش سفرهای یکسر خالی، دغدغه همه فعالان این حوزه است و هر کسی تلاش می کند راه حلی برای آن پیدا کند به بیان روش های مرسوم پیدا کردن بار برگشتی پرداخت.
این راننده خود مالک در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی از راه های پیدا کردن بار برگشتی ثبت نوبت در پایانه های بار شهری مانند پایانه های بار تهران، اصفهان و ...است.
وی مزیت این کار را امکان دسترسی به بارهای محلی دانست و گفت : البته این کار با چالش هایی همچون ثبت نوبت ، زمان بری زیاد و پر از رقابت و محدود بودن زمان فعالیت به روزهای کاری مواجه است .
وی استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی اعلام بار را یکی دیگر از راهکارهای پیدا کردن بار برگشتی ذکر کرد و افزود: سرعت در اطلاع رسانی بار مزیت استفاده از روش است اما در عین حال استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی با مشکلات همچون عدم شفافیت، ریسک بالا، و برنامه ریزی سخت ، کرایه های توافقی پایین ، جولان دلال و واسطه نیز روبه رو است
وی مراجعه به دلالان و واسطه های بار را یکی دیگر از راهکارهایی دانست که رانندگان کامیون معمولا برای دریافت بار برگشتی انجام می دهند.
این راننده مالک کامیون تاکید کرد: اگرچه این کار از مزیت های همچون مکان دریافت بارهای اختصاصی و فوری از طریق کانال یا اشخاص حقیقی مشخص دارای شبکه ارتباطی گسترده برخوردار است اما هزینه های اضافی و کاهش سود ، ریسک دریافت کرایه را نیز به دنبال دارد.
این راننده کامیوندار در کانال ۱۴۱ تاکید کرد: در مجموع شناخت دقیق مسیرها و الگوهای تردد بر اساس داده های واقعی در زمان های گذشته، امکان پیش بینی بارهای برگشتی و بهینه سازی زمان بندی ناوگان را فراهم می کند. این یعنی نه تنها هزینه ها کاهش پیدا می کند، بلکه راندمان و سودآوری هم به شکل چشمگیری افزایش می یابد.
آقای عزیز بخدا بار برگشتی رو مد نکنید
برگشت هر راننده
مبدا ی راننده دیگس
بی انصاف نباشیم
چرا راه وترابری ورود نمیکند به این عرصه و یک برنامه جامع و کامل را نمیدهد.چیه این همه دلال بازی .نبود بار.کشور جهان سوم همینجاستتتتت
هیچ راننده یک سر خالی بر نمی گرده راننده ها دروغ شما راننده ها تا کی ادامه داره چرا از خدا نمی ترسید چرا دروغ میگی
سلام
بیمه تامین رانندگان به سال قبل بازنگشته ورانندگان ناراحت این مقدار پرداختی میباشند
بارکه بحمداله هست ولی کرایه ها روپرداخت نمی کنن یکی باید پیگیرباشه.
سلام و عرض ادب خدمت مسولین سوالم براین است چرا باید بیمه تکمیلی شامل دو فرزند بشه؟؟؟
باسلام
اگر میخواهید کاری برای رانندگان انجام دهید
۱، دلالان را حذف کنید که با هر باری انگار سه دانگ از ماشین را شریکند
۲. بیمه رانندگان را کمتر کنید
۳. بیمه تکمیلی دانا افتضاحترین بیمه کشور است که متاسفانه بیمه تکمیلی رانندگان است
۴. بیمه رانندگان را جز بیمه سخت وزیان اور بیاورید
۵. جاده ها را بازسازی کنید
۶ .هزینه عوارضی را کمتر کنید مخصوصا اتوبان شیراز اصفهان ۷.یک سری هم داخل اعلان بارها بزنید ببینید چقدر راننده ها در حقشان ظلم میشود. از همه لحاظ که بروید متوجه میشوید.
۸ .....
روزانه صدها دستگاه کامیون در زنجان تخلیه میکنند و به علت اینکه در زنجان به کامیونهای غیربومی بار نمیدهند مجبورند خالی به قزوین بروند این یک مسئله بعدش هم کمیسیونهای نجومی باربری هاست که نصف کرایه را نقد میگیرند و کرایه را بایستی با مصببت دریافت کنیم لطفا رسیدگی کنید
ترابرنت این خائن حمل ونقل بردارند بهتر میشه بااین کرایه هاش.سودجوهای مزخرف.
دولت یک مردانگی به حق ما رانندگان انجام بده واردات ماشین سنگین را متوقف کند ماشین با بار هزار کیلومتر برود بعد از خالی کردن بدون بار هزار کیلومتر خلی میا برگردد کرایاش همه اش میشه استهلاک چگونه خانواده اش خرج بدهد بی خدایی تا کی بی فکری عمل کردن تاکی