| کد خبر: 263058 |

◄ رانندگان کامیون از مشکلات ناشی از حواشی سوخت رها می شوند؟

رانندگان کامیون مجبور هستند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند که از جمله آنها انتظار طولانی مدت در صف گازوئیل و کمبود سوخت به دلیل محدودیت سوخت گیری و ... است.

تین نیوز

شماری از رانندگان کامیون و تریلی که به دلیل قاچاق سوخت توسط اندک رانندگان قاچاقچی دچار مشکلاتی در تامین سوخت خود شده اند، معتقدند واقعی شدن قیمت سوخت به نفع رانندگان  کامیون واقعی است.

بیشتر بخوانید:

سوخت ارزان تاثیری بر درآمد رانندگان و اتوبوس ندارد

به گزارش تین نیوز، این دسته از رانندگان به دلیل تصمیمات محدود کننده دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت با وجود آن که گازوئیل سهمیه ای خود را فقط در جهت حمل و نقل کالا استفاده می کنند، مجبور هستند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند که از جمله آنها انتظار طولانی مدت در صف گازوئیل و کمبود سوخت به دلیل محدودیت سوخت گیری و ... است.

اگرچه این رانندگان مخالفتی با واقعی شدن قیمت گازوئیل همزمان با واقعی شدن کرایه حمل و نقل کالا ندارند اما در عین حال پیش بینی می کنند  به هر دلیلی به این زودی ها هیچ اتفاق مثبتی در واقعی شدن قیمت گازوئیل نمی افتد که به نفع رانندگان باشد و این اقدام که برخی از آن به عنوان جراحی بزرگ اقتصادی یاد می کنند به این آسانی ها اجرایی نخواهد شد.

در همین زمینه برخی رانندگان کامیون و تریلر در شبکه های اجتماعی تاکید کرده اند رانندگان که موافق واقعی شدن نرخ گازوئیل و امیدوار به نجات از وضعیت فلاکت بار فعلی هستند، مجبورند تا زمان نامشخص در چاه ویل تفکر آن دسته از رانندگانی که بدون منطق مخالف افزایش قیمت گازوئیل هستند، گرفتار باشند.

 این در حالی است به اعتقاد آنان تا زمانی که قیمت گازوئیل واقعی نشود مشکلات حمل و نقل هم بر طرف و درست نخواهد شد اما با این وجود دورنمای مثبتی در این زمینه مشاهده نمی شود و این بدان معناست که به این زودی ها رانندگان از معضلات و مشکلات ناشی از حواشی سوخت رها نخواهند شد و همچنان با آن درگیر خواهند بود.

این اظهارات رانندگان در حالی مطرح می شود که کارشناسان هم تایید لزوم واقعی شدن قیمت سوخت تعداد بارها سخن گفته اند.

به اعتقاد برخی کارشناسان، حمل و نقل عمومی رایگان یارانه ای است که به مردم ارایه می‌شود و یارانه کلیدی نیست که بشود با آن هر مشکل اقتصادی را گشود و در عین حال پیش‌ نیاز واقعی شدن قیمت حمل و نقل عمومی نیز واقعی شدن قیمت سوخت است.

همان موضوعی که رانندگان کامیون نیز در مورد کرایه حمل و نقل کالا بر آن تاکید دارند.

کارشناسان می گویند یارانه یک مُسکن در اقتصاد و به‌ شدت اعتیاد‌آور است و هم اکنون اکثر تصمیم‌ گیران، اسیر این اعتیاد شده‌ اند و متاسفانه این ذهنیت بر برنامه‌ ریزان کشور حاکم است که می‌توان از یارانه به‌عنوان خوراک روزانه اقتصاد استفاده کرد.

این کارشناسان همچنین قیمت پایین سوخت را دلیلی برای افزایش قاچاق سوخت می دانند و می گویند در کجای دنیا قیمت گازوییل و بنزین تا این اندازه پایین است؟ وقتی قیمت سوخت پایین باشد این کالا چه از مجرای رسمی چه غیررسمی قاچاق می‌ شود و انگیزه ها  برای قاچاق افزایش می یابد.

کارشناسان با تاکید بر این که این مشکل هم مربوط به این دولت و دولت های گذشته نیست، تاکید می کنند که صدسال است این پدیده در ایران وجود دارد و باید یک‌ بار برای همیشه باید این اتفاق بیفتد و قیمت سوخت واقعی شود ، زیرا قاچاق سوخت در شرایطی که قیمت آن در کشورهای همسایه از قیمت سوخت در ایران بیشتر است،  امری طبیعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامغانی مهدی 7 2

    پرداخت یارانه به انرژی مختص ایران نیست ،بلکه در کشورهای پیشرفته نیز به همین روال هسن ،حال با اشکال متفاوت،
    در خود امریکا ویل انگلیس یا کره جنوبی پرداخت یارانه بهسوخت هنوز ادامه دارد و همچنین به صنایع بزرگی چون خودرو سازی وووو....
    اما اینکه جلو‌قاچاق را با حذف یارانه بخواهیم بگیریم ،چندان اثر بخش که نیست بماند بلکه منجر به تورم در همه موارد و به شکل سونامی خواهد شد !!!
    ما مشکل ارزش پول ملی را باید حل کنیم ،تا زمانی که ساز وکاری برای ارزش پول ملی نداشته باشیم ،اقتصاد ما تورمی و‌ همچنان باید قاچاق و پدیده ان را نیز نظاره گر باشیم !!!

    دلاری سازی اقتصاد و‌ مهمتر تولیدات شرکت هایی چون پتروشیمی وفولاد و مواد اولیه به ریال از این اب و خاک انجام‌ میشود و درامدشان از صادرات به دلار است و دلار صادراتشان را خودشان در کانال های بازار قیمت گذاری میکنند و هر روز طبیعتا به ارزش دلار وابسته تر و درامدشان که خودشان بازار ارزی دارند وقیمت میدهند هر روز سرمایه دار تر و مردم هر روز فقیر تر می شوند !!!

    سود انها از تولید به ریال و فروش به دلار صادرات یک مورد و مهم تر وارد شدن این دلار به بازار طبق نرخ‌خود این شرکت ها یک پارامتر اصلی ضربه به ارزش پول ملی برای حیب این شرکت ها میشود و مردم عکس این جریان باید به ریال درآمد داشته باشند و به دلاری که این سیستم شرکت ها نرخ دادند امور بگذرانند
    طبیعتا ۱_ ارزش پول ملی کاهش !!
    ۲_ شرکت ها بالعکس مردم سرمایه دار تر
    ۳ _مردم فقیر و فقیر تر
    ۴_ طبق سه علتی که گفتیم مردم ناچارا به قاچاق هر کالایی رو خواهند اورد !!!
    و فقط وفقط ارزش پول ملی باید مد نظر قرار گیرد تا قاچاق که یک علت از موارد ذکر شده هست ،از این کشور رخت ببندد!!

    با تشکر

  • احمد 1 0

    تصمیم در خصوص افزایش حاملهای انرژی و حذف یارانه در این بخش بسیار خطیر , فاجعه بار و چند مجهولیست ,,,, نمونه اش افزایش قیمت در حوزه بنزین , تنها به مقدار سه برابر در آبان ۹۸ بود که به آشوبی بزرگ انجامید ,,,,,,, اگر نرخ نسبی گازوییل در کشورهای همجوار , یک دلار به ازای هر لیتر در نظر گرفته شود که باز بیشتر از این مقداره ,,,,,,, با احتساب 50 هزار تومان در برابر یک دلار ,,,,, حذف یارانه با هدف قطع کامل چرخه قاچاق ,,, قیمت هر لیتر گازوییل باید حدودا 170 برابر نرخ فعلی بشه تا این چرخه بکلی متوقف بشه . سوال اینه : آیا امکان پذیر هست ؟ روی کاغذ بله ,, ولی در عالم واقعی اصلا و ابدا ,,,,, زیرا 100 لیتر گازوییل میشه پنج میلیون تومن یا بیشتر ,,,,, الان کرایه حمل بار توسط ناوگان سبک 6 تن تا مشهد , رفت و برگشت حدود 8 تومنه ,, با این مقدار افزایش , مصرف سوخت این ناوگان با ضریب مصرف , صدی 15 ,,, در ازای مسافت رفت و برگشت میشه 300 لیتر که میشه حدودا 15 میلیون . یعنی با افزایش نرخ گازوییل به سطح کشورهای همجوار با انگیزه قطع کامل پدیده شوم قاچاق سوخت ,, لاجرم کرایه تهران تا مشهد میشه حدودی 22 میلیون برای ناوگان سبک ,,, و برای ناوگان سنگین در همین مسیر میشه سه برابر و بیشتر در حد 70 میلیون بدون احتساب سایر هزینه ها !! ,,, به این شکل یک لیتر سوخت هم قاچاق نخواهد شد حتی اگر مرزها باز و بدون مانع باشه , قاچاق بر تشویق هم بشه , چون کوچکترین صرفه مالی نداره ,, فقط نوعی حمالی بدون مزد بحساب آمده و مصداق : زیره به کرمان بردن هست ... اما سوال اینه :
    منطقا و در عالم واقعیت شدنیست ؟!
    آیا شرکتها و صاحبان کسب و کار یا هلدینگ ها , قادر به پرداخت چنین کرایه هایی هستند ؟
    منتظر پاسخ کارشناسان محترم هستیم .

  • امیرحسین 1 1

    استان مرکزی در 24ساعت 230لیتر گازاییل میده ،به خاطر برادران بلوچستانی که اومدن از پالایشگاه شازند گاز و بنزین میبرن هر کدومشون هم باک دوهزار لیتری با ده تا بیست لیتری جا روغن ما باید چوب اینا رو بخوریم

  • علی 1 1

    سلام
    صاحب نظرانان اقتصادانان قانون گذارانان مسعولان ایا نمی توانید مثل کشورهای عراق عربستان ژاپن صدها ... دیگرالگوبرداری هیچ جای این دنیا چنین مشکلی که مارانندگان داریم جای دیگه داشته باشند دغ دغه بار پول گرفتن اصطلاک دروی از خانوه زندگی هزار بدبختی دیگر وکاری کنیدعاقبت روزی پیش خدا روی سفید باشید ان روز خواهد اشتراک بگذارید

  • محمد 3 1

    به جای اینکه داستان بافی کنید و مطلب بنویسید سر راننده ها رو گرم کنید
    جلوی قاچاق سوخت بگیرید
    که راحت میتونید بگیرید بهانه الکی برای گران کردن سوخت نکنید شما ها دست رو هر چی گذاشتید جز گرانی
    و فقر برای مرم بیچاره نزاشتین ضمنا گازائیل با بنزین فرق میکنه ارزان بودن گازائیل یعنی یارانه برای همه مردم ایران
    گازائیل گران بشه یعنی گرانی همه چیز
    فکر کردین بچه گول میزنین

  • ناشناس 0 1

    دولت‌باید‌پول‌سوخت‌به‌راننده‌ها‌پرداخت‌بکند‌قیمت‌واقعی‌کند

    • محمد 0 0

      ای والله

  • ناشناس 1 0

    دولت اگه واقعا میخاد جلو قاچاق گازوییل رو بگیره می‌تونه با کارت سوخت کنترلش کنه
    مثلاً ماشینی ک‌دوشنبه کارت گازوییلش تو پمپ زاهدان ثبت شده هیچ جوره نمیتونه چهارشنبه مثلاً تهران باشه و بارنامه بگیره

  • بهزادرحیمی 1 0

    اولا هیچ راننده ای نمخواد قیمت سوخت بالابرود وشما قیمت سوخت کشوردیگری رو باایران مقایسه نکنید چون کرایه ای که بابت حمل کالا پرداخت میشودبه اندازه کشورهای دیگرنیست پس این مسله منتفی است بایدگفت ازانجای که کسای که کارت سوخت برمبنای مدارک تحویل شده صادرشده درصورتی که کارت سوخت بارویت ونظارت دوربین مراجع باصلاحیت صادرشود البته بافراخوان زدن میشود این امررامحقق نموداگرواقعا برای رانندگان کاری بخواهندانجام دهند وتمامی کارتهای بدون خودروها را باطل کرد

  • ناشناس 0 0

    ایول جناب سامغانی دقیقا زدی تو خال ولی کو گوش شنوا .یا گوشا میشنوند ومیدونن ولی فکر جیب خودشونن تا مردم

  • وخید 0 0

    اگر پول اینقدر بی ارزش نباشه اینجوری نیست قیمت سوخت خوبه ولی کار جایی دیگه خرابه

  • علی 0 0

    سلام گران شدن سوخت بالارفتن تورم است اول فکر بعدعمل

  • ناشناس 1 0

    من راننده ترانزیت هستم مسیربندرعراق ۱۵۰۰لیترکارتم شارژمیشه که این اصلانمیرسه چجوری بیام قاچاق کنم بایدسهمیه داشته باشم به خودم نمیرسه چه برسه قاچاق اگه قیمت گازوییل افزایش پیداکنه اقای مسئول تورم دوباره چندبرابرمیشه

  • باقری 1 0

    اگر واقعا میخان جلو قاچاق سوخت بگیرن میتونن بندرعباس ماشین هایی که گازوئیل می‌فروشند بگیرن یک ماه توقیف کنن بعد ببینن کدوم ماشین گازوئیل میفروشه بابا بندرعباس شبی یک ملیون به راننده میدن برن تو پمپ بخوابن گازوئیل بزنن اگر بخوان میتونن راحت جلوی این افراد بگیرن ولی نمی‌خوان

  • ناشناس 2 0

    همه جای کشور نفت گاز مشکل اصلی رانندگانی است که قاچاق سوخت نمی کنند عده ای ساعت ها در صف می مانند و ضرر می کنند و عده ای هم که قاچاق می کنند پول باد آورده بجیب می زنند و اداره مبارز ه با قاچاق هم ناظر و مترسک
    حالا که از همه مرزها سوخت خارج می شود چرا خود دولت این کار را انجام نمی دهد سوخت را به پمپ بنزین ها ی مرزی به قیمت بالاتر بفروشد تا لااقل دست قاچاق بر کوتاه گردد و در نهایت سود حاصل از آن به نفع خود دولت گردد و بقیه رانندگان هم از این معضل نجات پیدا کنند وقتی نفت گاز از خود پمپ به قیمت بیشتر به خارج از مرز ارسال شود دیگر کسی از رانندگان خریداری نمی کند

  • ناشناس 1 0

    شما که این نظر میدی دیواری کوتاه تر راننده نیس با گران شدن سوخت راننده بحالت قطع نخاع میره ودیگه توانی برای کار کردن نداره . با این همه تورم خرج ب دلار و درآمد به ریال

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟