| کد خبر: 236140 |

◄ معضلی به نام حمل کالاهای اساسی/ 200 کامیون در صف خروج از اسکله

این راننده کامیون برای نمونه به وجود حدود 200 کامیون در صف خروج و باز بودن فقط یک گیت، در یکی از روزهای هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: وقتی مسئولان برای همکاری در حمل کالای اساسی تقاضا دارند باید مسیر را نیز هموار کنند.

تین نیوز

یک راننده کامیون با انتقاد از معطلی طولانی مدت رانندگان در خروجی اسکله بندر شهید رجایی گفت: اگر فعالیت خروجی اسکله شهید رجایی 24 ساعته شود، بخش زیادی از مشکلات برطرف می گردد.

به گزارش تین نیوز، سعید علام این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: چرا  کامیون های  کالاهای اساسی در اسکله بندر شهید رجایی همچون بندر امام به صورت ۲۴ساعته خروجی نمی گیرند؟

وی عنوان کرد: برای نمونه چند روز پیش،  ساعت 13 بعد از ظهر برای بارگیری گندم از کشتی ، وارد اسکله شده و بعد از ۱۲ ساعت معطلی در صف بارگیری، مراحل بارگیری، باسکول و گرفتن بیجک خروج، به پشت در خروجی اسکله رسیدم ولی تا صبح معطل ماندم تا بتوانم از اسکله خارج شوم.

این راننده کامیون عنوان کرد: این بدان معنی است که بنده بعد از نزدیک به ۱۲ ساعت درجا کار کردن خودرو، تا صبح به همین شکل منتظر خروج از اسکله معطل بودم.

او افزود: طبق قانون نهایتا تا ۱۰ شب باید خروج می شدم ولی صبح روز بعد بدون استراحت کافی و حتی  بدون تغذیه درست، با خستگی و حتی بدون دریافت حق توقف، از اسکله خارج شدم.

بیشتر بخوانید:

علام تاکید کرد: اگر راهی برای برداشتن این معضل از جلوی پای رانندگان وجود دارد از آن دریغ نشود چرا که این روند واقعا برای رانندگان خسته کننده و عذاب آور است.

این راننده کامیون برای نمونه به وجود حدود 200 کامیون در صف خروج و باز بودن فقط یک گیت، در یکی از روزهای هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: وقتی مسئولان برای همکاری در حمل کالای اساسی تقاضا دارند باید مسیر انجام این کار را نیز هموار کنند.

او ادامه داد: تک تک کامیون هایی که ساعت ها در صف خروج معطل می شوند پس از خروج حداقل   ۱۰۰۰ کیلومتر و ساعت ها رانندگی در انتطارشان است تا به مقصد برسند، با تن خسته و اعصاب و روان داغان ممکن است چه اتفاقاتی در انتطارشان باشد؟

وی با بیان این که اگر مسئولان گمرک راه حلی در این مورد ندارند، بهتر است بار فله را از این بندر قطع کنند، افزود: اگر این تعطیلی خروجی اسکله از ساعت ۱۲شب به بعد، منتفی شده و فعالیت آن همانند خروجی بندر امام خمینی 24 ساعته شود، بخش زیادی از مشکلات برطرف خواهد شد.

سه خبر پر بیننده امروز سایت:

محمد اتحادی یکی دیگر از رانندگان نیز در این مورد گفت: وقتی گمرک امکانات بارگیری و خروج ندارد چرا درخواست کامیون دارد؟

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: همچنین وقتی تعدادی از رانندگان  نوبت گرفته و داخل پایانه منتظر هستند چرا این همه کامیون را مجددا برای بارگیری به اسکله هدایت می‌کنند که فقط بارگیری کنند؟

او تاکید کرد: با این صف ها، اعصاب و روان رانندگان را خسته و آشفته می کنند که مثلا اعلام کنند امروز 5 هزار تن کالا ترخیص کردیم؟ چرا این مشکل هنوز باید در گمرکات بنادر ادامه داشته باشد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    حال و روز حمل " کالای اساسی " اینه وای به حال حمل کالای غیر اساسی 😞😞