| کد خبر: 228563 |

یک راننده کامیون:

◄ سال 1400 آغاز شد، تن کیلومتر به روز رسانی نشد

از آنجایی که یکی از پارامترهای اثرگذار تن کیلومتر، حقوق رانندگان بوده و حقوق رانندگان در تن کیلومتر تابعی از حداقل دستمزد اعلامی اداره کار است، افزایش ۳۹ درصدی این حداقل دستمزد، انتظاری به جا در بین رانندگان برای افزایش حقوق خود ایجاد نموده است.

تین نیوز

در حالی که برخی مسئولان صنفی اواخر سال گذشته از به روزرسانی نرخ شاخص تن کیلومتر همزمان با آغاز سال جدید خبر داده بودند، یک راننده کامیون می گوید: با آغاز سال ۱۴۰۰ و شروع به کار سالن های اعلام بار، هیچ تغییری در نرخ کرایه های اعلامی، مشاهده نشده است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را در رسانه های اجتماعی بیان کرد و افزود: از آنجایی که یکی از پارامترهای اثرگذار تن کیلومتر، حقوق رانندگان بوده و حقوق رانندگان در تن کیلومتر تابعی از حداقل دستمزد اعلامی اداره کار است، افزایش ۳۹ درصدی این حداقل دستمزد، انتظاری به جا در بین رانندگان برای افزایش حقوق خود ایجاد نموده است.

وی عنوان کرد: از طرفی با افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۰، بیمه ثالث کامیون ها نیز به عنوان یکی دیگر از پارامترهای تعیین نرخ تن کیلومتر با افزایش مواجه است.

این کامیوندار خود راننده تاکید کرد: با توجه به تعیین نرخ شاخص ۲۴۰ تومانی بر مبنای مصلحت در سال گذشته، انتظار است طبق وعده داده شده، قبل از بررسی دیگر پارامترها که تجربه سال های گذشته نشان داده ماه ها به‌طول می‌انجامد، حداقل نرخ شاخص ۳۰۰ تومانی که نتیجه بررسی کارشناسی 2 کانون مرتبط با رانندگان و کامیونداران بود، هر چه سریعتر عملیاتی شود.

خیرمند افزود: تجربه نشان داده است، رویدادهای مهم (از جمله انتخابات ریاست جمهوری) می تواند بهانه ای برای تضییع حقوق رانندگان به اسم (شرایط حساس کنونی) گردد، لذا مقتضی است تا قبل از رسیدن به زمان مذکور به روزرسانی تن کیلومتر تنها درخواست و موضوع کار کانون ها و انجمن های تابعه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    سال 97هم قول دادند که سنوات هشت سال72تا80رادرست کنند حتی بعدازچندسال هم حداقل باگرفتن چند سال که باربریها نریخته اند از خود راننده به نرخ روز که هشت سال کامل شود موافقت نکردند گفتن سختی کاررا اجرایی می شود ولی نشد لاستیک گرانتر شد الان هم این تن کیلومتر خودشان نمی دانند بیمه گران شده کی به فکرراننده است