| کد خبر: 227556 |

◄ دلیل توقف تانکرها در مرز تمرچین مشخص شد+ فیلم

فرماندار پیرانشهر در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان غربی عنوان کرد، دلیل تجار عراق برای عدم پذیرش 245 تانکر حامل بنزین که از مرز تمرچین قصد ورود به عراق را داشتند، مشکلات این تجار با شرکت های ایرانی در خصوص آنالیر سوخت بوده است.

تین نیوز

اگرچه به دنبال توقف بیش از ظرفیت تانکرهای سوخت در مرز تمرچین پیرانشهر، استاندار آذربایجان غربی به دستگاه های مرتبط دستور داد این مشکل پیگیری و برای رفع آن اقدام شود اما رانندگان متوقف منطقه در شبکه های اجتماعی از روند کند این اقدامات گله مند هستند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که فرماندار پیرانشهر در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان غربی عنوان کرد، دلیل تجار عراق برای عدم پذیرش 245 تانکر حامل بنزین که از مرز تمرچین قصد ورود به عراق را داشتند، مشکلات این تجار با شرکت های ایرانی در خصوص آنالیر سوخت بوده است.

سید علی ترابی افزود: برای حل این مشکل مقرر شد یا این تانکرها از مرز باشماق مریوان وارد کشور عراق شوند یا به گمرک مبدا مرجوع شوند تا اقدامات لازم برای مطابقت آنالیز سوخت شان مطابق استاندارد کشور مقابل صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه وی در بخشی از این گفت و گو عنوان کرد که روند انتقال این تانکرها به غیر از 150 دستگاه تانکر مستقر در تیرپارک وحدت از روز یکشنبه 10 اسفند آغاز شده و تانکرهای باقی مانده در تیرپارک وحدت احتمالا به گمرک مبدا مرجوع می شوند اما شب گذشته تعدادی از رانندگان که مدتی است در این منطقه متوقف شده اند، روند اقدامات انجام شده را بسیار کند توصیف کرده و از ادامه توقف تعداد زیادی تانکر سوخت خبر دادند.

این در حالی است که یک روز قبل از اظهارات فرماندار پیرانشهر در مورد انتقال تانکرهای سوخت به مرز باشماق، خالد جعفری استاندار کردستان نیز گفته بود: برای خروج تانکرهای سوخت از مرزهای هر استان مرزی، ظرفیت و سهمیه‌ای مشخص اعلام شده است و در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۷۰ تانکر حامل سوخت از مرز باشماق خارج می‌شود و اگر تانکرهای سوخت تمرچین هم به مرز باشماق مریوان منتقل شود باید میزان سهمیه‌ای کنونی در این مرز قطع شود تا بتوان آنها را جایگزین کرد.

همچنین امروز تصویر نامه ای به تاریخ امروز (11 اسفند 99) و با امضای دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران در رسانه های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن، از شرکت های حمل و نقلی خواسته شده بود با توجه به نامه شماره 11/65947 مورخ 4 اسفند 99 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و بر اساس نامه مورخ 3 اسفند 99 مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از اعزام ناوگان حامل محموله های نفتی بدون هماهنگی لازم و اطلاع از ظرفیت پایانه مرزی تمرچین تا اطلاع ثانوی خودداری گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.