| کد خبر: 202244 |

◄ تاکسی‌های فرودگاه امام و چالش پیمایشی شدن سهمیه سوخت

معضل ترافیک شدید تقریباً همیشگی تهران موجب می‌شود گاهی طی یک مسیر عادی 50 دقیقه‌ای یک 1.5 تا 2.5 ساعت زمان ببرد که قطعاً مقدار مصرف بنزین متناسب با مسافت پیمایش شده نخواهد بود.

تین نیوز

مشکلاتی که به دلیل پیمایشی شدن اختصاص سهمیه سوخت در مورد تاکسی‌های پلاک ع برون‌شهری وجود دارد برای تاکسی‌های پلاک ع مستقر در فرودگاه امام نیز هم صدق می‌کند.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را یک راننده تاکسی فرودگاه در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: به‌عنوان مثال برای این تاکسی‌ها برای مسیر تهران-فرودگاه و برعکس عملاً صورت وضعیت صادر نمی‌شود چون پلیس راه و ثبت ساعت هم در این مسیر نیست و بدیهی است عملاً پیمایش اکثریت خودروها قابل اندازه‌گیری نخواهد بود.

سعید- ق ادامه داد: مشکل دیگر مربوط به تردد یک سر خالی این تاکسی‌ها و زمان انتظاری است که در فصل سرما و گرما و درجا کار کردن خودروها وجود دارد.

او تاکید کرد: این در حالی است که معضل ترافیک شدید تقریباً همیشگی تهران موجب می‌شود گاهی طی یک مسیر عادی 50 دقیقه‌ای یک 1.5 تا 2.5 ساعت زمان ببرد که قطعاً مقدار مصرف بنزین متناسب با مسافت پیمایش شده نخواهد بود.

این راننده تاکسی فرودگاه بیان کرد: ضمن این‌که مشکلات به‌نام نبودن سند و یا مسدود بودن کارت ناوگان هم شامل حال درصدی از مالکان این خودروها می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: موضوعی که مسئولان رده بالا نادیده گرفته‌اند افزایش 50 درصدی قیمت بنزین سهمیه‌ای است که به این خودروها پرداخت می‌شود(لیتری 1500 تومان) .

او افزود: در حال حاضر  متاسفانه هر کالایی به بهانه افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت داشته به جز هزینه حمل و نقل که مستقیماً متاثر از قیمت بنزین و غیرمستقیم تحت تاثیر آثار تورمی است که زندگی رانندگان را با چند پله کاهش کیفیت مواجه کرده است.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: این موضوع به‌گونه‌ای است که هزینه‌ ناوگان در بخش لوازم مصرفی و یدکی با افزایش چشمگیری مواجه شده که بازنگری هرچه سریع‌تر در قیمت‌ها را می‌طلبد.

این راننده تاکسی فرودگاه با بیان این‌که شرکت‌های حمل و نقل مربوط به تاکسی‌های سواری کرایه و پلاک ع اغلب بخش خصوصی و رانندگان نیز خود مالک هستند، بیان کرد: در سیستم اقتصاد خصوصی قیمت‌گذاری خدمات معنی ندارد و قیمت از عرضه و تقاضا و بازار به‌دست می‌آید که سیستم خصولتی این مزیت را از شرکت‌های خصوصی گرفته و آنان ناچار هستند سوبسیدهای کم و زیاد بدهند.

وی اظهار امیدواری کرد کارشناسان مربوطه درنهایت روش‌های مناسب‌تری که منافع رانندگان هم در آن دخیل باشد را در زمینه سوخت ناوگان عمومی مسافری مد نظر قرار دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.