| کد خبر: 195613 |

◄ شکایت تشکل‌های صنفی رانندگان سواری کرایه از فعالیت مسافربرهای آنلاین

پس از آن‌که طی چند روز گذشته خبرهایی از ورود غیر قانونی مسافربرهای آنلاین به حوزه حمل و نقل مسافری برون‌شهری منتشر شد، اکنون خبر می‌رسد که برخی انجمن‌های صنفی مربوط به تاکسی‌های سواری کرایه، شکایت‌نامه‌هایی در این مورد به متولیان حمل و نقل جاده‌ای شهر و استان خود ارایه کرده‌اند.

تین نیوز

پس از آن‌که طی چند روز گذشته خبرهایی از ورود غیر قانونی مسافربرهای آنلاین به حوزه حمل‌و‌نقل مسافری برون‌شهری منتشر شد، اکنون خبر می‌رسد که برخی انجمن‌های صنفی مربوط به تاکسی‌های سواری کرایه، شکایت‌نامه‌هایی در این مورد به متولیان حمل و نقل جاده‌ای شهر و استان خود ارایه کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته خبری در این شبکه خبری منتشر شد که طی آن از قول یک راننده تاکسی‌سواری کرایه عنوان شد: بعد از تسخیر کامل شهرها و حومه‌ها توسط شرکت‌های اسنپ و تپسی و... نوبت به تسخیر جاده‌ها و جذب مسافران خودروهای عمومی سواری کرایه توسط این اپ‌های پرنفوذ شده است و روز به‌روز شاهد افزایش فعالیت آنها در عرصه جاده‌ها و سفرهای برون‌شهری هستیم.

بیشتر بخوانید: هجوم مسافربرهای آنلاین به حمل‌ونقل بین شهری

این راننده تاکسی سواری کرایه گفت: در این خصوص و از شروع فعالیت غیر قانونی شرکت‌های اینترنتی، صدای اعتراض از سوی رانندگان، شرکت‌ها و اتحادیه و انجمن‌ها بلند شده ولی این فریادها جایی نرسیده و گوش شنوایی برای این اعتراضات پیدا نشده است.

او افزود: مشکل کجاست؟ بی‌تفاوتی و ضعف متولیان دولتی حمل و نقل جاده‌ای، نفوذ و قدرت بالای شرکت‌های اینترنتی و حمایت آشکار و پنهان مقامات بالاتر از آنها، عدم اتحاد صنفی و عدم مقابله جدی و حقوقی با این پدیده توسط مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها؟ یا توان بالای تحمل فشارهای مختلف مالی و غیر مالی درصنف ما که هر سازمان و مدیری را وسوسه به تحمیل می‌کند؟

اکنون اما تصاویری (این تصاویر در تین نیوز موجود است) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مربوط به شکایت برخی انجمن‌های صنفی از این اقدام مسافربرهای آنلاین است.

به گزارش تین نیوز، انجمن صنفی رانندگان سواری کرایه درفول، شرکت‌های سواری کرایه استان فارس، رانندگان شرکت شاهین رعد شیراز و رانندگان سواری کرایه پایانه علی ابن حمزه شیراز از فعالیت غیرقانونی شرکت های اسنب و تپسی در بخش مسافرجاده‌ای به مسئولان استانی مرتبط شکایت کرده‌اند.

همچنین تشکل‌های صنفی کارگری رانندگان سواری کرایه بین شهری استان‌های کرمانشاه، قزوین، لرستان، همدان، شهرستان‌های بویراحمد و دنا، دزفول و شرکت مسافربری هدایت سمنان و الوندسیر همدان و رانندگان سواری کرایه استان همدان نیز از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر در بخش سواری کرایه و حمل مسافر جاده شکایت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.