| کد خبر: 183454 |

◄ خشک شدن ریشه تاکسی‌ها با فعالیت استارتاپ‌های حمل‌ونقلی

تنها اتفاق جدیدی که با شروع فعالیت استارتاپ‌ها رخ داده آن است که به شکل عجیبی حق و حقوق رانندگان آن‌ها از بین رفته است.

تین نیوز

درحالی‌که از آغاز شروع به کار فعالیت‌ استارتاپ‌های حمل‌ونقلی، از مدرن بودن رانندگان به دلیل فعال بودن سیستم امتیاز‌دهی توسط مشتریان این استارتاپ‌ها، به عنوان یکی از امتیازات آن‌ها نام برده می‌شود، اما برخی فعالان بخش حمل‌ونقل درون‌شهری معتقدند: مسافرانی که امروز از فعالیت این استارتاپ‌ها خشنودند، فقط پس از خشک‌شدن ریشه حمل‌ونقل عمومی متوجه شرایط نامناسب به وجود آمده می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال حمل‌‌ونقل مسافری درون‌شهری با بیان این مطلب در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری، گفت: اگر منطقی‌تر با موضوع استارتاپ‌های حمل‌ونقلی برخورد شود، مشخص می‌شود بخش زیادی از رانندگان آن‌ها همان رانندگان مسافربرهای شخصی هستند که الان اینترنتی کار می‌کنند.

وی افزود: مسافران آن‌ها نیز همان‌ متقاضیان قبلی تاکسی‌های درون‌شهری و خودروهای شخصی هستند که اکنون به شیوه اینترنتی از ناوگان عمومی حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.

این کاربر تین‌نیوز تاکید کرد: تنها اتفاق جدیدی که با شروع فعالیت استارتاپ‌ها رخ داده آن است که به شکل عجیبی حق و حقوق رانندگان آن‌ها از بین رفته و با این گرانی لوازم یدکی و سوخت و کمیسیون، این افراد تنها پس از مدت زمانی کار کردن متوجه می‌شوند چه خساراتی به آن‌ها وارد شده است.

او اظهار کرد: مسافرانی هم که امروز از کاهش کرایه‌ها خشنود و راضی هستند، بعد از مدتی که ریشه آژانس‌ها و تاکسی‌ها کاملا برچیده شد با نرخ‌ها وقیمت‌های نجومی وحشتناکی برای استفاده از این خودروها مواجه می‌شوند که البته آن روز برای تصمیم‌گیری خیلی دیر است.

این فعال حمل‌ونقلی گفت: ضمن این‌که هیچ کس به این موضوع توجه نکرد که صاحبان دفاتر تاکسی‌های تلفنی و رانندگان آژانس درآمد خود را در شهر خود خرج می‌کردند و پول را در اقتصاد آن شهر وارد کرده و به چرخش در می ‌آوردند اما الان معلوم نیست این پول‌ها کجا سرمایه‌گذاری می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 11 1

    متاسفانه این اتفاق ، گریز ناپذیر است! و بجای آنکه خواهان لغو یکی بخاطر دیگری باشیم، باید به ایجاد رقابت بین آنها کمک کنیم تا ، در نهایت خدمات "مناسب تر" و " منصفانه تر" همراه با رفاه بیشتر برای مشتری، ارائه شود( و نه صرفا خدمات ارزانتر".
    هیچ عرصه ای در کسب و کار ، امروزه، وجود ندارد که متاثر از فنآوری نباشد همه پزشکان دنیا نمی توانند دست باعتصاب بزنند که چرا بازوهای رباتیک هوشمند جراح و تکنولوزی پرینتر سه بعدی؛ امروزه ، دقیق تر، ارزانتر و رسیع تر عمل می کند!
    اوبر، در ایالات متحده امریکا، الگوی نهادینه برای سرویس هایی مثل اسنپ و تپسی بوده، اوبر ، هرگز باعث نشده است که تاکسی رانی و آژانس های کرایه اتوموبیل و سایر سرویس های حمل و نقل شهعری، مختل یا محو شوند، بلکه رقابت تحت حاکمیت قوانین تجاری ، باعث رشد خدمات شده است در هر دو نوع از حمل و نقل
    راننده اسنپ و تپسی باید بر اساس مقدار درآمدی که دارد( اگر بیشتر است یا کمتر) مالیات بدهد و تحت نظارت و مانیتورینگ شدید قرار بگیرد و از سوئی راننده آژانس و تاکسی هم به محض باریدن نمی از باران! نتوانند از کنار مسافران مثل تیری از چله کمان در رفته، بدون مسافر و با شیشه های بالا بگذرد و یا صبح ها فقط دربست فلان مسیر را برود !
    رقابت صحیح، بین خدمات دهندگان ِ سرویس های مشابه، به کامیدیتی شدن آن خدمت منجر می شود و این به نفع مشتری ست چون در نهایت این مصرف کننده است که ازین رقابت سود می برد! و متاسفانه و عموما سرویس دهندگان، هدفشان منحصر بفرد بودن و بی رقیب ماندن است تا " بتوانند قیمت خدمت ارائه شده را و نحوه ارائه اش را" باب میلشان تنظیم کنند و مشتری، حق هیچ انتخاب یا امکان سوئیچ کردن از یک ارائه دهنده به دیگری را اصلا و اساسا نداشته باشد!
    ولی اوبر، رقیب را حذف نمی کند بلکه؛ هزینه ی سوئیچ کردنش مستری اش را به سرویس دیگر، بالا می برد
    چگونه؟
    با معتاد کردن مشتری به خدمات سریع، ارزان و با کیفیت خودش! نه با زور یا حذف رقیب!
    مشتری می بیند برای رفتن از اوبر و مهاجرت از این ارائه کننده سرویس، باید هزینه بسیاری را متحمل شود، و ارزش حاصله هم اصلا قابل مقایسه نیست...لذا می ماند
    در همه سرویس دهندگان رقیب در همه ی صنایع و خدمات( اعم از سرویس و کالا) قاعده همین است:
    " هزینه مهاجرت یا سوئیچینگ مشتری به سرویس های رقیب را افزایش دهید"
    ایبن یعنی ایجاد وفاداری در مشتری شما
    و این حاصل نخواهد شد ، مگر با استفاده از الگوریتمهای علمی بازاریابی.
    این الگوریتمها، با توجه به شرایط " کف ِ بازار" تغییر می کنند و باید از متخصصین این رشته و تحصیلکردگان درست و درمان دانشگاهی و اساتید این تخصص ها در دانشگاه( که موی سپید کرده اند و خبره کار هستند) مدد جست.
    پایدار باشید

    • ناشناس 2 2

      دوست عزیز فرمایشات شما درست و کارشناسی شده است.
      ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که در ایالات متحده اوبر به معنای واقعی رقابت میکنه و خدمات میده.
      نمونه های داخلی درکشور ما از فقر مالی و فرهنگی مردم سوء استفاده میکنن.
      داخل ایالات متحده هر روز کارخانه ها تعطیل نمیشه و کارگران کارخانه ها از فرط بیکاری و فقر به اوبر نمیپیوندند.
      از رقابت و خدمات دهی اوبر در جذب مشتری اگر سخن میگویید از خدمات اوبر در جذب رانندگان هم سخن بگویید لطفا.
      از کیفیت زندگی رانندگان اوبر و کیفیت زندگی رانندگان نمونه های داخلی هم صحبت کنید.

    • احمد خوشنودی 7 1

      سلام بدوست گرامی:
      یک تناقض در پاسخ شما هست :اول فرموده اید که سرویس های داخلی مشابه از فقر مردم استفاده می کنند ولی سپس از رانندگان و سرویس دهندگان همان سرویس داخلی دفاع کرده اید! که مزایا نمی گیرند و...
      بنده ابتدای عرضم گفتم که "متاسفانه"! گریز ناپذیر است این ظهور و بروز کسب و کارهای پلت فرمی و استارت آپ ها_ این متاسفانه، برای عدم تطابق استارت آپ ها با واقعیت یک استارت آپ است_ ولی گردش مالی همین استارات آپ ها، بسیار چشمگیر است، و از نظر کسب سرمایه و ایجاد ثروت موفق هم بوده اند، مساله این است که رشد یا شتاب استارت آپ ها، هم بسته به رضایت بنده و شما نیست و فارغ از تاسف ماست! مسلما کشوری با GDP امریکا از نظر در آمد سرانه ، با ما متفاوت است و نیز از نظر سطح ارائه خدمات، اگر اسمی از اوبر آمد، نه برای مقایسه با اوبر است، اگر از آمازون می گوییم نه برای مقایسه به دیجی کالا ست، اگر چه استارت آپ های موفقی بوده اند ( از نظر آمار و ارقام)_ ما هم باید از یک نقطه شروع کنیم و سطح توقعات مان را با خدمتی که ارائه می دهیم متناسب کنیم تا به نتیجه برسیم البته اوبر هم در ابتدای کار با شکایتهای بسیار گسترده و متعدد روبرو شد تا سالهای سال، و این تراویس کالانیک بود که با نبوغ و پی گیری و آگاهی رسانی به مخالفین اش و اقناع همه صاحبان قدرت در شهرهای بزرگی مثل نیویورک و..که برای نابودی اوبر کمر بسته بودند اقدام کرد و ایستاد و تلاش همه اعضای اوبر از راننندگان تا مدیران و همه اعضای آن. نوآوری ها منتظر ما نمی مانند تا زمانی بروز کنند که ما آمادگی آنرا داریم! و حتما هم باب میل ما نیستند! امروز ، روزگار استارت آپ هاست! و یقین بدانید ريال دوره آنها هم خواهد گذشت و پدیده های جدید فنآ

    • ناشناس 1 0

      علیکم السلام:
      واقعا برداشت شما از کیفیت زندگی بین رانندگان اوبر و نمونه های داخلی دفاع از نمونه های داخلی بوده؟؟؟
      به راستی مفهوم نوشته من کیفیت بالاتر زندگی رانندگان نمونه های داخلی بوده ؟؟؟

      پر واضح است کیفیت زندگی رانندگان اوبر به مراتب بهتر از نمونه های داخلی ایست.