| کد خبر: 177907 |

در نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین استانبول 2018 صورت گرفت:

◄ برنامه‌ریزی برای حذف ایران از مسیرهای اصلی ترانزیت

کلیه سمینارها و مذاکرات به‌صورت بسیار حرفه‌ای و از پیش برنامه‌ریزی شده، بر اساس حذف ایران از مسیرهای اصلی ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب طراحی شده بوده است.

تین نیوز

یک فعال امور دریایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین استانبول ترکیه ۲۰۱۸ گفت: مهمترین بخش آموزشی این دوره، انگیزه ایجاد شده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در توسعه ارتباط بین شرق آسیا به غرب اروپا و آفریقا و ترکیب انواع روش‌های موجود برای رساندن کالاها از مبدا تا مقصد بدون استفاده از امکانات ترانزیتی ایران بود.

به گزارش تین‌نیوز، «امیر خانی» با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرد: طبق طرح پیشنهادی کشورهای چین، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، گرجستان مسیر ریلی، دریایی و زمینی با امکانات کامل زنجیره‌وار و سیستمی تعریف شده است تا مسیر حملی قابل اطمینان و به دور از حواشی امنیتی از شرق چین تا غربی‌ترین کشور اروپایی به وجود آید.

 وی افزود:  یکی از کارشناسان در بخش آموزشی این نمایشگاه در خصوص مسیر ایران گفت که «در حال حاضر با توجه به خطرات تحریم و عدم سرویس مناسب خطوط کشتیرانی، کریری و ... از مسیر کشور ایران، استفاده از آن مقرون به صرفه نیست».

به گفته خانی، تسهیلات ارائه شده توسط شرکت‌های لجستیکی در ترکیه بسیار برای رشد حمل‌ونقل مناسب ارزیابی شد و شرکت‌های اروپایی و شمال آفریقا دید خوبی به ترکیه برای توسعه حمل‌و‌نقل دارند.

عباس حاجی‌ابراهیمی یکی دیگر از فعالان این بخش نیز در مورد نمایشگاه " زنجیره تامین و لجستیک استانبول ۲۰۱۸ " گفت: بر اساس مشاهدات شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه، کلیه سمینارها و مذاکرات به‌صورت بسیار حرفه‌ای و از پیش برنامه‌ریزی شده،  بر اساس حذف ایران از مسیرهای اصلی ترانزیت شمال-جنوب و شرق-غرب طراحی شده بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، وی با تاکید بر لزوم بررسی راهکارهای برون رفت از شرایط جدید که به زعم او بخشی از آن ناشی از تحریم و و بخش عمده آن نیز ناشی از عدم مدیریت لجستیکی صحیح ترانزبت کالا ظرف ۲۵ سال گذشته در کشور بوده است، اظهار کرد: عدم حضور سازمان‌ها و شرکت‌های حرفه‌ای و نبود قوانین مدرن و یکپارچه در کشور موجب عدم مدیریت لجستیکی صحیح ترانزبت کالا در کشور شده است.

حاجی‌ابراهیمی تاکید کرد: بدیهی است که کارشناسان مرتبط به مباحث لجستیک و حمل‌ونقل باید در این مورد با برگزاری نشست‌های کارشناسی، راهکارهایی قابل اجرا برای برون‌رفت از این شرایط، تدوین و ارائه نمایند.

به گزارش تین‌نیوز، دوازدهمین نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین استانبول در تاریخ 23 تا 25 آبان ماه امسال با حضور شرکت های فورواردری دریایی، کریرهای زمینی و شرکت‌های هوایی از کشورهای ترکیه، ایران، قطر، مصر و فرانسه برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.