◄ حسننیا: دستورالعملهای عبور از مرز باید اصلاح شود
باید نگاهی به دستورالعملهای مربوط به عبور از مرز بیاندازیم و درصورت نیاز آنها را اصلاح کنیم و از شرکتهای حملونقل بینالمللی داخلی در مقایسه با شرکتهای حملونقل کشورهای دیگر حمایت کنیم
برای اقتصادی شدن حملونقل باید با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم.
عبدالهاشم حسننیا، رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان این مطلب گفت: باید راهحلی برای روانسازی ترانزیت در کشور بیابیم.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، حسننیا عنوان کرد: ایران با داشتن حدود ۳۴۰ هزار ناوگان و همسایگان مختلف در اطراف کشور، وجود کریدور شرق به غرب و دسترسی به آبهای گرم از موقعیت ذاتی خوبی برای ترانزیت برخوردار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاصله معناداری بین ریل و جاده وجود دارد، عنوان کرد: ما نمیتوانیم ۱۵۰ هزار وسایل نقلیه را در کوتاهمدت طی سه چهار سال آینده از رده خارج کنیم. نوسازی ناوگان با توجه به قیمت تمامشده خودرو قبل از افزایش ارز برای هر خودرو حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بود و متأسفانه بعد از نوسانات اخیر ارز قیمت آن به بالای یکمیلیارد تومان رسیده است.
حسننیا خاطرنشان کرد: ازاینجهت ما دنبال این هستیم که اقداماتی را در جهت بهبود درآمد حملونقل انجام دهیم تا درنهایت باعث تولید ثروت و سرمایه ملی شود.
او درخصوص برنامه دولت برای ترانزیت و حملونقل بینالمللی، تصریح کرد: باید نگاهی به دستورالعملهای مربوط به عبور از مرز بیاندازیم و درصورت نیاز آنها را اصلاح کنیم و از شرکتهای حملونقل بینالمللی داخلی در مقایسه با شرکتهای حملونقل کشورهای دیگر حمایت کنیم و برای محقق ساختن این هدف باید در مرحله اول برای شرکتهای حملونقل بینالمللی مزیتهایی ایجاد کنیم، قوانین و دستورالعملها را اصلاح کنیم و برای رقابت با شرکتهای حملونقل کشورهای دیگر روشهایی اتخاذ کنیم که اقتصادی بشمار آید.
حسننیا افزود: برای اینکه شرکتها بتوانند در بخش ترانزیت بیشتر از گذشته فعال باشند باید ناوگان باری را توسعه دهیم تا ترانزیت دو برابر شود و راهکار اصلی این افزایش این است که برای نوسازی ناوگان باید برنامه ششم توسعه، ماده ۳۰ را پیگیری کنیم تا بتوانیم ناوگان داخل کشور و ناوگان برونمرزی که وظیفه ترانزیت را برعهده دارند تقویت کنیم.
گستردگی جادههای کشورمان و ارتباط جادهای بین ایران و کلیه همسایگان باعث شده تا حملونقل جادهای در ایران بیرقیب باشد و باوجود توسعه خطوط ریلی همچنان بخش اصلی بار توسط شبکه جادهای ایران جابهجا میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.