| کد خبر: 45216 |

اعلام نتایج؛ ۲۵ اسفند

تین نیوز | به گفته قائم مقام وزیر صنعت و رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، فردی که سابقه حضور كمتر از یكسال در اتاق‌ها را دارد، نمی‌تواند رای دهد. نتایج نهایی انتخابات هشتمین دوره اتاق‌های بازرگانی نیز پس از رسیدگی به شكایات احتمالی، 27 اسفند ماه اعلام می‌شود.
 
بر اساس اظهارات مجتبی خسروتاج، در روز ۱۸ اسفندماه آراء به صورت الکترونیکی شمارش خواهد شد و ۲۳ اسفند ماه نتایج اولیه اتاق اعلام می‌شود  و تا ۲۵ اسفند اگر اعتراضی باشد، رسیدگی خواهد شد و نهایتا ۲۷ اسفند ماه، نتیجه نهایی انتخابات، اعلام و ۲۸ اسفند اعتبارنامه‌های افراد صادر خواهد شد.
 
نحوه رسیدگی به شكایات
وی با اشاره به این موضوع که اگر انجمن نظارت پاسخگوی شاکیان به انتخابات نباشد، شورای عالی نظارت به عنوان مرجع بالاتر مستندات را بررسی خواهد کرد، گفت: در 31 استان و شهرستان اعضای هیات‌های نظارت تعیین شده توسط انجمن‌نظارت حضور خواهند داشت و مستندات را بررسی خواهند کرد. همچنین در هیات نظارت اتاق تهران که متشکل از هیاتی ۵ نفره است این اقدامات صورت می‌گیرد. قائم مقام وزیر صنعت افزود: در برخی از استان‌ها هیات نظارت ۵ نفره و در برخی دیگر سه نفره است که یک نفر از سوی وزیر و دو نفراز میان اعضای خوشنام اتاق انتخاب می‌شوند. انجمن نظارت انتخابات در تهران نیز ۵ نفره است که ۴ نفر از میان اعضای خوشنام اتاق و یک نفر از سوی وزیر صنعت انتخاب شده است.خسروتاج تصریح کرد: در آیین نامه اجرایی جدید که به تایید شورای عالی نظارت رسیده است، روسای اتاق ها می‌توانند برای دو دوره متوالی ریاست اتاق را بر عهده داشته باشند.
 
رای گیری فقط با كارت هوشمند
وی با تاکید بر این مطلب که مبنای رای دادن در انتخابات اتاق، ارائه کارت‌های هوشمند عضویت است، ادامه داد: افرادی که هنوز نسبت به تبدیل کارت‌های دستی سابق خود به الکترونیکی اقدام نکرده اند، چنانچه بخواهند رای دهند باید هرچه زودتر این جایگزینی را انجام دهند.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات افزود: کارت عضویت و کارت بازرگانی با هم تفاوت دارد و قانون اتاق می‌گوید که انتخابات متکی به افرادی است که کارت عضویت اتاق را داشته باشند.
خسروتاج عنوان کرد: در روز رای گیری اخذ رای با کارت هوشمند انجام می‌شود و کسی نمی‌تواند وکالتی رای دهد و حضور رای دهندگان پای صندوق‌های رای الزامی است.
 
گروه بندی اعضای هیات نمایندگان
قائم مقام وزیر صنعت با اعلام این خبر که در این مرحله از انتخابات در تعداد زیرشاخه‌های اتاق تغییراتی انجام شده، تشریح کرد: در گذشته در اتاق تهران ۲۰ نفر در حوزه بازرگانی، ۱۶ نفر صنعت و ۴ نفر معدن بودند اما این گروه بندی به ۱۶ نفر بازرگانی، ۱۴ نفر صنعت و ۴ نفر معدن و ۶ نفر کشاورزی تغییر یافته است؛ همچنین در شهرستان‌ها به ۵ نفر بازرگانی، ۵ نفر صنعت، ۲ نفر معدن و ۳ نفر کشاورزی تغییر یافته است.
وی گفت: از تعداد شصت نفری که در اتاق تهران حضور پیدا می‌کنند، ۲۰ نفر با معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند و۴۰ نفر دیگر از میان بخش خصوصی و از طریق انتخابات 18 اسفند ماه تعیین می‌شوند.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق افزود: یکی از مشکلات رای گیری در جلسات هیات نمایندگان اتاق ایران، نحوه شمارش آراست که با بالا بردن دست در خصوص تصمیمات رای دهی صورت می‌گیرد که این موضوع مورد اعتراض تعدادی از هیات نمایندگان قرار گرفته است؛ لذا در آیین نامه جدید مقرر شده ظرف 8 ماه اتاق ایران نسبت به نصب و راه اندازی سیستم شمارش آرا به روش الکترونیکی، برنامه ریزی و اقدام کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.