| کد خبر: 256014 |

◄ نشست صمیمانه وبلاگ نویسان تخصصی حوزه حمل و نقل در تین نیوز

شنبه 23 اردیبهشت ماه 1402 تین نیوز، میزبان جمعی از وبلاگ نویسان تخصصی حوزه حمل و نقل به منظور تجلیل از زحمات این زحمت کشان و تولیدکنندگان محتوای کارشناسی بود.

تین نیوز

شنبه 23 اردیبهشت ماه 1402 تین نیوز، میزبان جمعی از وبلاگ نویسان تخصصی حوزه حمل و نقل به منظور تجلیل از زحمات این عزیزان بود.

به گزارش تین نیوز، در این نشست مسعود ذهبیون مدیرمسئول این رسانه با تقدیر از زحمات وبلاگ نویسان فعال در تین نیوز و  با اشاره به مشکلات رسانه های تخصصی در تولید محتوای نقادانه و کارشناسی بیان کرد: تعداد بسیار اندک رسانه های علمی و تخصصی که فقط ادعا و پرچم تخصصی بودن را یدک نکشند و در واقعیت نیز محتوای تخصصی و نقادانه تولید کنند، نشان می دهد رسانه ها در حوزه تولید محتوای تخصصی ضعف های جدی دارند.

ذهبیون مستقل نبودن رسانه ها و متکی بودن آنها به بودجه های دولتی را علت دیگر ضعف در تولید محتواهای تخصصی برشمرد و افزود: با وجود این مشکلات، با حضور و مشارکت شما عزیزان، تولید محتوای تخصصی در قالب وبلاگ نویسی در این رسانه رونق داشته و خوشبختانه تاثیر مطالب وبلاگ تین نیوز که از دیدگاه کارشناسی نوشته می شود، هم در مسئولان بخش های مختلف حمل و نقل و هم در افکار عمومی قابل توجه بوده است.

سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل، یکی از وبلاگ نویسان حاضر در این نشست بود که طی سخنانی بیان کرد: نگارش مقالات تخصصی و انتشار آن در این رسانه موجب شناسایی برخی کارشناسان و آشنایی آنها با نقطه نظرات متفاوت شده و این حرکت را باید قدر بدانیم چرا که این امر به تشکیل شبکه گسترده ای از کارشناسان دست به قلم و نقاد و ارتقای کمی و کیفی نقدها در حوزه حمل و نقل کمک می کند.

داریوش نیکنام کارشناس و وبلاگ نویس دیگر حوزه حمل و نقل نیز در این نشست بیان کرد: نگارش محتواهای تخصصی در رسانه ها کاهش یافته که شاید بخشی از این معضل به دلیل کاهش یافتن اوقات آزاد افراد متخصص باشد. چرا که در کشور ما متخصصانی که به صورت حرفه ای صرفا به نگارش مقالات تخصصی بپردازند و حرفه آنها مقاله نویسی باشد نداریم و وبلاگ نویسان باید در کنار سایر مشغله های حرفه ای خود زمانی هم برای این کار در نظر بگیرند.

عباس قربانعلی بیک کارشناس حمل و نقل نیز در این نشست با طرح این پرسش که اصولا چرا باید نقد بنویسیم و این نقدها متمرکز بر کدام کانون باشد، بیان کرد: یافتن نقطه کانونی مشکلات و متمرکز شدن بر آن و ارائه راهکارهای قابل اجرا و عملیاتی، مهمترین کار یک کارشناس نقد نویس است و اگر نقدی بنویسیم که خود قادر به اجرای آن نباشیم، چنین محتوایی ارزش آفرین نخواهد بود.

علیرضا منظری هم از کارشناسان و وبلاگ نویسان حاضر در این نشست بود که با تقدیر از زحمات اهالی رسانه در تنویر افکار عمومی و ارتقای بحث های کارشناسی حوزه حمل و نقل بیان کرد: بسیاری از معضلات و چالش ها در این حوزه در دور تسلسل و تکرار قرار گرفته اند اما تکراری بودن مباحث نباید کارشناسان را از بیان نقدها ناامید کند چرا که نقد مثبت و سازنده به هر شکل تاثیر خود را در بلند مدت نشان خواهد داد.

شایان ذکر است؛ در بخش پایانی این نشست وبلاگ نویسان حرفه ای حوزه حمل و نقل با اعضای تحریریه تین نیوز آشنا شده و درباره ارتقا شکلی و محتوایی مقالات تخصصی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نسترن جمیل پور 0 0

    با سلام
    جهت اصلاح خبر
    سقوط هواپیمای یاک 40 سال 1380 بوده نه 1382 نفرات شهید 25 نفر بودند 17 مسافر و 8 خدمه