| کد خبر: 225279 |

◄ پشت پرده واردات کشنده‌های دست دوم چه خبر است؟

یک فعال بخش حمل و نقل معتقد است این که طرح واردات کشنده برای نوسازی ناوگان جاده ای کالا که طبق وعده مقامات بلند پایه دولت قرار بود منجر به نوسازی ۲۰۰ هزار دستگاه ناوگان فرسوده به صورت کلید به کلید شود به پلاک شدن 2 هزار دستگاه کشنده دست دوم ختم شده است، پشت پرده هایی دارد که باید مورد واکاوی قرار گیرد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل معتقد است این که طرح واردات کشنده برای نوسازی ناوگان جاده ای کالا که طبق وعده مقامات بلند پایه دولت قرار بود منجر به نوسازی ۲۰۰ هزار دستگاه ناوگان فرسوده به صورت کلید به کلید شود به پلاک شدن 2 هزار دستگاه کشنده دست دوم ختم شده است، پشت پرده هایی دارد که باید مورد واکاوی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، داوود کریمی گفت: سه گروه در میدان هستند که بر سر واردات کامیون های سه سال کارکرده بحث می کنند، گروه اول دلسوزانی هستند که بر خارج نشدن ارز از کشور و حمایت از تولید ملی اصرار دارند.

وی افزود: در پاسخ به این افراد می توان گفت ۳۵ سال است شرکت های داخلی مونتاژ کاری کرده‌اند در صورتی که می توانستند با به کارگیری جوانان نخبه، امروز بهترین و باکیفیت‌ترین و کم‌مصرف‌ترین کشنده‌ صد درصد  ایرانی را تولید کنند ولی وجود وارداتچی‌ها و مافیا مانع این مهم شده است.

بیشتر بخوانید: سرانجام نامشخص کامیونداران فرسوده سوار

او عنوان کرد: اما آیا درست است هنوز ماک جنگی مدل ۱۹۴۲ که ۲۰ بار اوورهال شده و در هر صد کیلومتر ۶۰ لیتر گازوئیل از ذخائر با ارزش نفتی کشور را دود کند در حمل و نقل جاده ای کالا فعال باشد؟

کریمی با بیان این که منافع  اقتصادی و ارزآوری برای کشور از صادرات گازوئیل صرفه‌جویی شده از نوسازی ناوگان به مراتب بیشتر از ممانعت از خروج ارز برای واردات کامیون‌های سه سال کار کرده است، گفت: این تفکر که نباید با واردات کشنده ارز از کشور خارج شود به گروه دومی  کمک می کند که سال ها با مونتاژکاری محصولات غرب و شرق کشور را از تولید ملی کشنده‌ کم مصرف محروم کرده‌اند.

وی گروه دوم را مونتاژکاران داخلی دانست که به اسم تولید داخل و اشتغالزایی چند دهه محصولات غرب و شرق را چند برابر ارزش واقعی به رانندگان فروخته‌اند.

این فعال بخش حمل و نقل عنوان کرد: از وقتی بحث واردات کامیون های کارکرده‌ مطرح و اعلام شد بخش خصوصی (شرکت های واردکننده خودرو و شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل) می توانند با واردات سه سال کارکرده‌ها در روند نوسازی ناوگان وارد شوند و کمک کنند، گروه دوم که مونتاژکاران هستند دادشان به هوا رفت و با شعار حمایت از تولید داخل (در حقیقت همان مونتاژکاری اغلب محصولات چینی) سعی کردند مانع از صدور مجوز برای تاجران و شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل شوند.

کریمی تاکید کرد: این گروه می دانند اگر رقیب وارد بازار شود نمی توانند مثل قبل یک کامیون کیفیت پائین را اینجا مونتاژ کنند و چند برابر ارزش واقعی‌اش بفروشند. اینها اگر دلسوز کشور و حمل‌و‌نقل ایران بودند بعد از چند دهه چرا حالا کارشان رسیده به مونتاژ‌کاری محصولات چینی کیفیت پائین؟؟

او افزود: گروه سوم هم تاجران و شرکت‌های حمل‌ و نقل هستند، تاجران که مشخص است سود خود را در نظر می گیرند و باید طبق قانون عمل نمایند. شرکت های حمل‌ و نقل هم مشخص است در بحث واردات سه سال کارکرده‌ها نقش همان تاجران را دارند، چون هیچ کدامشان کامیون فرسوده از قبل نداشته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مانع اصلی مونتاژکاران اند و بعد از ان شرکت هایی که هیچ خدماتی نمیدهند اما طلب پول دارند برای واردت!

  • ناشناس 1 0

    ایولا دمتگزم مونتاژ ماشین بی کیفیت چینی که من سی ان سی ۹۴ داشتم بیچارم کرد بر شکست شدم به خدا بی کیفیت ترین ماشین هستن بزارید واردات آزاد بشه فکر مردم باشید نه جیب خودتان

  • خداوردی پازکی طرودی 1 0

    تنها را نو سازی ماشین سنگین مجوز به خود صاحب مالک ماشین سنگین بدهند تا خودشان وارد کنند

  • بهزاد 0 0

    ممنون از حمایت از رانندگان منتاژ کار نمی دونه تو جاده موندن با ماشین چینی یعنی چی .کلا ضربه به کل اقتصاد کشوره