| کد خبر: 257613 |

◄ ترکیه به دنبال عبور کامیون ها از گمرکات در اسرع وقت

ترکیه از طریق رایزن های اقتصادی خود در ایران با جدیت پیگیر رفع موانع فعالان حمل و نقل خود در مرزها و گمرکات مرزی و عبور کامیون ها از گمرک ها در اسرع وقت است.

تین نیوز

ترکیه از طریق رایزن های اقتصادی خود در ایران با جدیت پیگیر رفع موانع فعالان حمل و نقل خود در مرزها و گمرکات مرزی و عبور کامیون ها از گمرک ها در اسرع وقت است.

به گزارش تین نیوز، رایزن های اقتصادی نقش مهمی در گره گشایی از مشکلات فعالان کسب وکار در کشورهای خارجی دارند. این نقش توسط مسئولان سیاسی ایران چندان جدی گرفته نمی شود به همین دلیل تعداد رایزن های اقتصادی ایران در کشورهای دیگر بسیار اندک و انگشت شمار است.

در مقابل کشورهایی همچون ترکیه اهمیت بالایی برای توسعه صادرات خود قائلند و نقش رایزن های بازرگانی را در این امر بسیار پررنگ می بینند. از این رو، رایزن های بازرگانی این کشور در کشورهای همسایه از جمله ایران در رویدادهای مختلف حضور می یابند و تلاش فراوانی برای رفع موانع و روان سازی مبادلات اقتصادی انجام می دهند.

در این راستا، بولند اورهان تورل رایزن ارشد بازرگانی ترکیه اخیرا با حضور در اتاق مشترک ایران و ترکیه بر رفع موانع گمرکی برای فعالان حمل و نقلی تاکید کرده است.

وی اظهار کرده است: کار اصلی ما به عنوان بخش حاکمیتی، تسهیل و برطرف کردن موانع از مسیر تجارت و تعاملات اقتصادی است. اقدامات فرمایشی و فرسایشی در حوزه تجارت که موجب معطل شدن تجار می شود باید به کمک ما حل و فصل شوند و فناوری را هم باید در این زمینه به کار بگیریم.

رایزن ارشد بازرگانی ترکیه در ادامه با اشاره به مشکل ساز بودن موانع گمرکی برای فعالیت های حمل و نقلی و تجاری می افزاید: وقتی کامیونی وارد محدوده گمرک می شود باید در اسرع وقت از این محدوده خارج شود. لازم است ارزیابی ریسک مناسبی در این زمینه انجام شود و فقط کامیون هایی که لازم است،  بازرسی شوند. هر ساعتی که کامیون ها در گمرکات معطل شوند مشکلات و هزینه های متعددی به تجار تحمیل می شود که توجیهی ندارد. به گفته وی تحقق این هدف در گرو تجهیز زیرساخت های لجستیکی در گمرکات است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.