| کد خبر: 256227 |

به بهانه بزرگداشت روز روابط عمومی؛

◄ روابط عمومی ها خط تولید بیانیه را تعطیل کنند!

امسال روز روابط عمومی در حالی گرامی داشته شد که جامعه تحولات بزرگی را از سر گذرانده و آبستن تحولات بزرگ دیگر است. رسانه در تحولاتی که طی ماه های اخیر پشت سر گذاشته ایم نقش اساسی داشته و در تحولاتی که پیش رو داریم هم قطعا نقشی بی بدیل ایفا خواهد کرد.

تین نیوز

امسال روز روابط عمومی در حالی گرامی داشته شد که جامعه تحولات بزرگی را از سر گذرانده و آبستن تحولات بزرگ دیگر است. رسانه در تحولاتی که طی ماه های اخیر پشت سر گذاشته ایم نقش اساسی داشته و در تحولاتی که پیش رو داریم هم قطعا نقشی بی بدیل ایفا خواهد کرد.

 این درحالیست که رسانه در کشور ما هنوز با جایگاه واقعی و مطلوب خود فاصله دارد  و روابط عمومی ها به عنوان مرتبط ترین اجزای سازمان های حاکمیتی و غیرحاکمیتی با مقوله رسانه، نقش خود را در ارتقای جایگاه رسانه به نقطه مطلوب ایفا نکرده اند.

به دیگر سخن، بخشی از ملامت جا ماندن رسانه های کشور از روند جریان های خبری و انتقال مرجعیت خبر به رسانه ها و شبه رسانه های معلوم الحال متوجه روابط عمومی ها است.

دنیای مدرن به سمت و سویی پیش می رود که روابط عمومی ها در حاکمیت های مشروع و سازمان های موفق به شکلی شفاف، علمی و آگاهانه به تجزیه و تحلیل مفسده های قدرت و مدیریت گام برمی دارند. 

نقش سنتی روابط عمومی ها در تولید محتواهای مدیرپسند و حاکمیت پسند و به عبارت دیگر راه اندازی خط تولید بیانیه های توجیه کننده عملکردهای مشکل دار و مشکل ساز، در عصر حاضر کارکرد چندانی در روابط عمومی های مدرن ندارد.

صاحب این قلم بر این باور است که در عصر حاضر روابط عمومی ها وظیفه دارند اطلاعات صحیح و جامع را درباره آنچه برای سازمان مطبوعشان تهدید به شمار می آید در تعامل نزدیک با رسانه ها کسب کرده و آن را به موقع به مدیران و مسئولان ارشد سازمان ها ارائه دهند و متقابلا رسانه ها را در ارتباط مستقیم و بی واسطه با مسئولان قرار دهند تا مسئولان و تصمیم گیران، مسئولیت پاسخگویی در برابر تصمیمات و اقدامات خود را به خوبی درک کنند. 

این مسیری است که به افزایش آگاهی عمومی در کشور منجر می شود و علاوه بر دگرگون کردن کیفیت اطلاع رسانی، سطح مطالبه گری را نیز رشد چشمگیری خواهد داد. 

افزون بر این، روابط عمومی ها باید ارتباط سازمان خود را با مراکز پژوهشی و دانشگاهی و بدنه کارشناسی حوزه های مرتبط با سازمان خود به صورت موثری برقرار کنند و با تعریف روندهای ارتباطی مستمر با متخصصان مستقل، به ویژه از طریق رسانه هایی که ارتباطات بهینه شده ای با کارشناسان و صاحب نظران حوزه دارند، مدیران و کارشناسان سازمان مطبوعشان را از دایره بسته دانسته ها و تجارب خود خارج کنند.

امیدواریم آنچه در ماه های اخیر شاهد بودیم، نگرشی نو به مدیران روابط عمومی های کشور در ابعاد خرد و کلان ارائه کرده باشد و از این پس بیش از آن که روابط عمومی ها خط تولید بیانیه های توجیه کننده باشند، به حلقه واسط فعال و صاحب نظر بین سازمان های خود و رسانه ها تبدیل شوند.

* مدیر مسئول تین نیوز

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.