| کد خبر: 203705 |

◄ هوانوردی عمومی، مسیر اشتغال‌زایی خلبانان جوان

هوانوردی عمومی، حلقه مفقوده صنعت هوانوردی کشور است، گرایشی نوین از حمل‌ونقل هوایی که می‌تواند با رشد آن، شاهد فعالیت خلبانان، مهندسان و حتی کسب‌وکارهای محلی در استان‌های کشور خواهیم بود.

تین نیوز

 در سال‌های اخیر، میزان استقبال نوجوانان از حرفه خلبانی افرایش خوبی داشته و با توجه به میزان جذب خلبان در شرکت‌های هواپیمایی، هر ساله به آمار خلبانان بیکار افزوده می‌شود؛ از سوی دیگر با توجه به پروسه جذب و بهره‌گیری از خلبان در شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی، خلبانان پس از دانش‌آموختگی از مدارس خلبانی در کمپانی‌های کوچک و متوسط هوانوردی مانند ایر تاکسی‌ها و هواپیماهای با وزن کمتر از هواپیماهای مسافربری پرواز می‌کنند تا بتوانند مراتب کسب تجربه پروازی را کسب کنند.

هوانوردی عمومی ‌که شامل عملیات پروازی به غیر از پروازهای برنامه ریزی شده مسافربری مانند ایرتاکسی ها، خدمات هوایی مانند انتقال بار( کارگو)، آتش‌نشانی، آمبولانس هوایی و ...می‌شود، می‌تواند علاوه بر آنکه سبب اشتغال خلبانان جوان باشد، زمینه را برای فعال‌سازی فرودگاه‌های کوچک و همچنین توسعه صنایع وابسته به هوانوردی باشد.

هوانوردی عمومی، حلقه مفقوده صنعت هوانوردی کشور است، گرایشی نوین از حمل‌ونقل هوایی که می‌تواند با رشد آن، شاهد فعالیت خلبانان، مهندسان و حتی کسب‌وکارهای محلی در استان‌های کشور خواهیم بود.

مدارس خلبانی در سال‌های اخیر و با توجه به رشد استقبال از حرفه خلبانی، براساس استانداردهای بین‌المللی و نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در رشد کیفیت آموزشی خود کوشا باشند و با ایجاد و توسعه هوانوردی عمومی، دانشجویان بدون نگرانی از آینده شغلی خود به تحصیل علم و دانش خلبانی بپردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.