| کد خبر: 201324 |

◄ ثبت رکورد جدید در «هوانوردی عمومی» توسط دو خلبان زن

دو نفر از بانوان خلبان هواپیمای فوق سبک موفق شدند طولانی‌ترین مسیر پروازی را طی کنند که این اتفاق یک رکورد جدید در «هوانوردی عمومی» کشور به شمار می‌رود.

تین نیوز

دو نفر از بانوان خلبان هواپیمای فوق سبک موفق شدند طولانی‌ترین مسیر پروازی را طی کنند که این اتفاق یک رکورد جدید در «هوانوردی عمومی» کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، خانم‌ها پریسا الوندی و نیلوفر فخرموسوی فاصله تهران-تبریز به عنوان طولانی‌ترین مسیر پروازی را با هواپیمای فوق سبک پرواز کردند که این اتفاق برای اولین بار در کشور توسط دو خلبان زن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

خلبان پریسا الوندی در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: من گواهینامه PPL و CPL خلبانی هواپیمای فوق سبک دارم و در حال گذراندن IP یعنی معلم خلبانی هستم.

او در خصوص این اتفاق که رکورد کشوری خلبانی زنان در «هوانوردی عمومی» به شمار می‌رود، عنوان می‌کند: در پرواز مذکور  که در 23 آبان ماه سال جاری انجام شد من و خلبان نیلوفر فخر موسوی که معلم خلبان فوق سبک هستند، از فرودگاه آزادی واقع در نظرآباد کرج تیک‌آف کردیم و 2 ساعت و ۱۵ دقیقه بعد در فرودگاه زنجان جهت سوخت‌گیری عملیات لندینگ انجام شد و پس از یک ساعت مجدداً به سمت تبریز پرواز کردیم و 2 ساعت و 45 دقیقه بعد در فرودگاه تبریز فرود آمدیم.

خلبان الوندی تصریح کرد: این پرواز با هواپیمای مدل ایکاروس C42 که پرنده فوق سبک آلمانی است انجام گرفت.

بر اساس گفته وی، پرواز با هواپیماهای فوق سبک بین شهرهای مختلف به صورت آموزشی و تفریحی انجام می‌شود اما اینکه هر دو خلبان هواپیما خانم باشند و این مسیر طولانی رو طی کرده باشند برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است.

photo_2019-12-09_09-26-54

11

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    تب اولین ها شدن بین خانوم ها در هوانوردی بشدت داغ شده و داره به یه نمایش مضحک تبدیل میشه دیگه این کاری اینها کردن ساده ترین کاریه که یه خلبان انجام میده