| کد خبر: 268694 |

راه آهن ازبکستان بازسازی خط ریلی «حیرتان – مزارشریف» را آغاز کرد

راه آهن ازبکستان از آغاز بازسازی خط «حیرتان – مزار شریف» به عنوان نقطه اتصال ریلی میان دو کشور ازبکستان و افغانستان خبر داد.

تین نیوز

راه آهن ازبکستان از آغاز بازسازی خط «حیرتان – مزار شریف» به عنوان نقطه اتصال ریلی میان دو کشور ازبکستان و افغانستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز؛ طبق اعلام راه آهن ازبکستان، کار بازسازی و تعمیر خط ریلی حیرتان – مزارشریف قرار است طی چند مرحله انجام شود و دو ایستگاه ریلی نیب آباد و حیرتان نیز در جریان نخستین فاز به بهره برداری کامل برسد. در همین راستا، در فاز نخست این پروژه قرار است مسیر ۵۷ کیلومتری میان دو ایستگاه یاد شده مورد بازسازی کامل قرار گرفته تا اتصال ریلی میان ازبکستان و افغانستان بار دیگر برقرار شود.

بنا بر اعلام راه آهن ازبکستان، بیش از ۱۲۰ نیروی کار متخصص این شرکت در افغانستان برای همکاری با نیروهای افغانستانی در این پروژه حضور دارند.

دولت ازبکستان طی ماه های گذشته، تصمیمی جدی برای ساخت کریدور ریلی «ترانس افغان» و اتصال به بندر اقیانوسی گوادر پاکستان از طریق خاک و شبکه ریلی افغانستان اتخاذ کرده است.

در همین راستا، «شوکت میرضیایف» در دیدار با ولادیمیتر پوتین و وزیر حمل و نقل روسیه در شهر کازان روسیه، خواستار مشارکت مسکو در تامین مالی و ساخت خط ریلی ترانس افغان شده است.

به گفته رئیس حمهوری ازبکستان، هزینه ساخت این پروژه بزرگ ریلی حدود ۴.۵ میلیارد دلار برآورد و طرح های اولیه آن در سال ۲۰۱۸ مطرح شده است. این کریدور ریلی قرار است از ازبکستان آغاز، و با عبور از خاک افغنستان، راهی بندر گوادر پاکستان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.