| کد خبر: 259925 |

استاندار از افزایش سرمایه گذاری و فعالیت مشترک بندر گوادر و بندر چابهار خبر داد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در تلاشیم تا ارتباط خود را با کشور پاکستان در زمینه سرمایه گذاری و فعالیت مشترک بندر گوادر و بندر چابهار افزایش دهیم.

تین نیوز

محمد کرمی با اشاره به اینکه بنادر گوتدر و چابهار مکمل یکدیگر هستند اظهار کرد: در چند روز گذشته دو سفر مهم به دو کشور همسایه پاکستان و افغانستان به قصد پیگیری موضوعات مختلف داشتیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کرمی افزود: مرز یک فرصت بی نظیر است تا شرکت ها و واحدهای تولیدی در همین منطقه شکل بگیرند و محصولات خود را از طریق مرزهای همین استان به سایر نقاط کشور صادر کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرهنگ کار در استان آسیب دیده بنابراین یکی از رسالت های ما احیای این فرهنگ بوده چرا که هر جامعه ای که به موفقیت دست یافته تنها با کار و تلاش و کوشش بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: باید جوانان استان سیستان و بلوچستان را تشویق کنیم تا در حوزه های مختلف کارهای تخصصی انجام داده و نیاز استان را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت سیستان و بلوچستان حوزه تجارت یکی از تخصصی ترین و مهم ترین حوزه ها در استان به شمار می آید که نیاز است این تجار از جوانان خود استان تامین شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر موضوع فرهنگ سازی در استان بیان کرد: خوشبختانه طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت همزمان در جهت توسعه استان آغاز شده که نویدبخش آینده ای روشن برای این منطقه است.

وی افزود: موضوع انتقال آب از دریای عمان نیز از چند جبهه و با تجهیز چند کارگاه آغاز شده و ما نیز در تلاشیم تا این کارگاه ها را توسعه دهیم.

کرمی ادامه داد: یکی از مسائل مهم سیستان و بلوچستان موضوع آبخیزداری است تا ما بتوانیم آب هایی که در استان موجود است را مدیریت کنیم و به تنش آبی خود پایان دهیم.

وی افزود: رسانه ها در کشورهای مختلف اهمیت فراوانی دارند و باید در جهت توسعه منطقه با ارائه راهکارهای مناسب عمل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: القاء لفظ محرومیت به سیستان و بلوچستان کاملاً اشتباه است چرا که این استان یک منطقه برخوردار و دارای ظرفیت های فراوانی است.

وی بیان کرد: باید امید در جامعه نهادینه شود چرا که این مهم باعث پیشرفت یک جامعه می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: دومین کارخانه تولید مس استان سیستان و بلوچستان با ذخایر بسیار بالا به زودی به مرحله بهره برداری می رسد لذا باید بتوانیم از این ظرفیت های استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت نخبگان موجود در استان استفاده کنیم چرا که استعدادهای خوبی در استان داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کار خبرنگاری یک کار حساس و سخت بوده چرا که با اذهان مردم روبروست و اگر ذره این اذهان دچار آسیب شود مسئولیت آن با این قشر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.