| کد خبر: 267780 |

بلاروس به دنبال ایجاد مسیرهای لجستیک اتصال به هند از طریق ایران و روسیه

سفیر بلاروس در مسکو گفت کشورش به دنبال ایجاد مسیرهای لجستیک از طریق ایران و روسیه برای اتصال به هند است.

تین نیوز

دمیتری کروتوی سفیر بلاروس در روسیه در جریان سفر به آستاراخان با بیان اینکه «مینسک در نظر دارد دامنه کالاها را برای حمل و نقل از طریق بنادر آستاراخان گسترش دهد» اعلام کرد: بلاروس به دنبال امکان ایجاد کریدورها و مسیرهای لجستیکی به هند از طریق روسیه و ایران است.

این دیپلمات ارشد بلاروس روز چهارشنبه گفت: هدف، یافتن یک تعرفه متوسط مؤثر برای تحویل کالا به آستاراخان، برای حمل و نقل به ایران و برای حمل و نقل از سراسر ایران به بنادر شمالی و حتی شاید تکمیل کریدور تا هند است. بازار هند برای ما مهم است. بنابراین، ما باید به دنبال کریدورها و مسیرهای لجستیکی به هند، از جمله از طریق ایران باشیم.

روسیه، ایران و هند در سال ۲۰۰۰ یک توافق نامه بین دولتی برای ایجاد کریدور حمل و نقل چندوجهی شمال-جنوب امضا کردند. سپس تعداد شرکت کنندگان در این توافق به ۱۴ نفر افزایش یافت. هدف این پروژه جذب ترانزیت جریان بار از هند، ایران و کشورهای خلیج فارس از طریق روسیه به اروپاست که در مقایسه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف کاهش می یابد و موجب کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود.

کروتوی همچنین گفت: بلاروس ۲ سال پیش به دلیل تحریم ها مجبور شد عرضه محموله های خود را به بنادر روسیه تغییر مسیر دهد و آستاراخان خیلی سریع برنامه انتقال و ارتقای محموله ما را به ما پیشنهاد داد. بنابراین، بلاروس در نظر دارد دامنه کالاها را برای حمل و نقل از طریق بنادر آستاراخان گسترش دهد.

سفیر بلاروس در مسکو افزود: شرکت راه آهن روسیه بسته به نوع محموله، کل حجم تخفیف ها را برای ما حفظ کرده است. ارتقای زیرساخت های بندری در منطقه آستاراخان ادامه دارد و فرآیندهای فنی بارگیری و انتقال این محموله ها در حال تسریع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.