| کد خبر: 260323 |

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ های حمل‌ و‌نقلی با ترکمنستان

سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس «دریای خزر؛ دریای صلح و دوستی» گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری های حمل و نقلی با ترکمنستان است.

تین نیوز

سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس دریای خزر؛ دریای صلح و دوستی گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری های حمل و نقلی با ترکمنستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، غلام عباس ارباب خالص سفیر ایران در عشق آباد در کنفرانس علمی – عملی با نام «دریای خزر – دریای صلح و دوستی» که در منطقه گردشگری «آوازه» ترکمنستان برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنرانی خود در این کنفرانس آمادگی جمهوری اسلامی را برای گسترش همکاری های حمل و نقل با ترکمنستان اعلام کرد.

بنابر سخنان  ارباب خالص، طرف ایرانی در حال مکاتبه با نمایندگان روسیه در خصوص الحاق ترکمنستان به کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال – جنوب» است.

وی خاطرنشان کرد: ترکمنستان به یک حلقه مهم برای کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب در مسیر کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و فراتر از آن تبدیل خواهد شد.

سفیر ایران در ادامه همچنین خاطرنشان کرد که تهران و عشق آباد از طریق پست های بازرسی سرخس، عارتق – لطف آباد، اینچه برون، باجیگران و همچنین بنادر دریایی به هم متصل هستند.

وی در بخش دیگری به انعقاد قراداد عشق آباد در مورد کریدور حمل و نقل و ترانزیت بین المللی بین دولت های ایران، ترکمنستان، عمان و ازبکستان اشاره کرد و گفت: تاجیکستان، قرقیزستان، قطر و هند علاقه مند به پیوستن به این توافقنامه هستند.

سفیر ایران در سخنان خود به پتانسیل راه آهن مشهد – سرخس که روزانه حدود 300 واگن در این مسیر از طریق ترکمنستان تردد می کنند و بخش عمده محصولات وارداتی به ایران از این مسیر وارد می شوند، توجه ویژه کرد.

ارباب خالص علاوه بر این گفت که ایران و ترکمنستان در مورد کاهش تعرفه ترانزیتی به منظور افزایش حجم حمل ونقل محموله از طریق خاک خود به کشورهای ثالث توافق کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرکز شماره گزاری شماره 0 0

    با این جاده های که ایران داره

    اول زیرساخت‌های لازم را برای ماشین های خودمون درست کنید بعد فکر اونا باشین تمام ماشین‌ها داغون شدند وضعیت جاده ها افتضاح

  • ناشناس 0 1

    ترکمنستان ایرانی را اصلا اعتماد نداره و دوست نداره ایرانی بیاد و نمی‌خواد با ایرانی کار کنه بیزاره