| کد خبر: 251975 |

مرسک و ام اس سی ائتلاف 2M را در سال ۲۰۲۵ خاتمه می دهند

وقتی در سال ۲۰۱۶ شرکت کشتیرانی "هان جین" ورشکست شد، زنگ خطر بزرگی برای سایر خطوط و شرکتهای کشتیرانی به صدا درآمد تا خود را طوری جمع و جور کنند که دچار سرنوشت مشابه همتای سابق خود در کره جنوبی نشوند.

تین نیوز

وقتی در سال ۲۰۱۶ شرکت کشتیرانی "هان جین" ورشکست شد، زنگ خطر بزرگی برای سایر خطوط و شرکتهای کشتیرانی به صدا درآمد تا خود را طوری جمع و جور کنند که دچار سرنوشت مشابه همتای سابق خود در کره جنوبی نشوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در پی این واقعه، برخی خطوط کشتیرانی در ورطه ادغام و انتقال مالکیت فرو رفتند و برخی دیگر به سمت ایجاد ائتلاف هایی حرکت کردند که بتوانند با اشتراک گذاشتن ظرفیتهای خود، از ضرر و زیانهایی که به شدت احتمال وقوع آن می رفت، در امان باشند.

اما ۲ سال پیشتر، خطوط کشتیرانی مدیترانه (ام اس سی) سوئیس و (دانمارک) ائتلافی به نام 2M را تشکیل داده بودند. 

حالا، کشتیرانی مدیترانه (ام اس سی) و مرسک (خطوط اول و دوم جهان از لحاظ ظرفیت حمل کانتینر)، توافق کرده اند که از ژانویه ۲۰۲۵ به همکاری فعلی خود در قالب ائتلاف 2M خاتمه دهند.

وینسنت کلرک و سورن تافت، مدیران ارشد این دو خط کشتیرانی در بیانیه ای مشترک اظهار داشتند: ام اس سی و مرسک میدانند که از زمان امضای قرارداد ۱۰ ساله این دو شرکت در سال ۲۰۱۵ تغییرات زیادی رخ داده و توقف ائتلاف 2M راه را برای هر دو شرکت هموار می کند تا  استراتژی های فردی خود را ادامه دهند.

در این بیانیه مشترک همچنین آمده که تیم های هر شرکت با مشتریان خود برای پشتیبانی در طول مدت ادامه حیات ائتلاف 2M و پس از خروج تدریجی از آن، ارتباط برقرار خواهند کرد. 

ائتلاف 2M یک قرارداد به اشتراک گذاشتن کشتی (VSA) است که در سال ۲۰۱۵ توسط مرسک و ام اس سی با هدف اطمینان از عملیات رقابتی و مقرون به صرفه در تجارت آسیا-اروپا، ترانس آتلانتیک و اقیانوس آرام معرفی شد و حداقل مدت آن ۱۰ سال با دوره اخطار دو ساله برای فسخ بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.