| کد خبر: 247116 |

آیا نسل کانتینرهای ۲۰ فوت رو به انقراض است؟

اگرچه سهم کانتینرهای معمولی ۲۰ فوت در میان جمعیت کانتینرها در دنیا در دهه گذشته کاهش یافته، اما Drewry معتقد است که نقش این دسته از کانتینرها در حمل و نقل دریایی و غیر دریایی قابل چشم پوشی نیست.

تین نیوز

پس از کاهش تولید کانتینرهای ۲۰ فوت در سال ۲۰۲۱، سفارش ساخت چنین کانتینرهایی در سال جاری بهبود یافته و شرکت مشاوره دریایی Drewry تخمین زده که کانتینرهای ۲۰ فوت همچنان بالای ۲۵ درصد از کل جمعیت کانتینرهای جهان را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، اگرچه سهم کانتینرهای معمولی ۲۰ فوت در میان جمعیت کانتینرها در دنیا در دهه گذشته کاهش یافته، اما Drewry معتقد است که نقش این دسته از کانتینرها در حمل و نقل دریایی و غیر دریایی قابل چشم پوشی نیست.

در سال ۲۰۲۲، افزایش قابل توجهی در سفارش کانتینرهای ۲۰ فوت به ویژه از سوی خطوط کشتیرانی بزرگ شکل گرفته و نگرانی بسیاری از صاحبان اصلی کالا برای دسترسی محدود به کانتینرهای ۲۰ فوت کاهش یافته است.

مجموعه مشاوره دریایی Drewry در این باره می گوید: افزایش سفارش ساخت کانتینرهای ۲۰ فوت در سال جاری تا حدودی به جبران عقب افتادگی تولید در سال های گذشته بر می گردد چرا که اجاره دهندگان کانتینرها و کشتیرانی های بزرگ در آن مقطع زمانی، خریدهای خود را بر روی کانتینرهای ۴۰ فوتی "های کیوب - HC" (به دلیل کمبود در آن مقطع زمانی)، متمرکز کرده بودند.

برای بسیاری از صنایع و شرکت های زنجیره تامین، حمل محموله های سنگین، متراکم و با جرم حجمی بالا با کانتینرهای ۲۰ فوت مناسب تر است. ازاین رو شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل باید اطمینان حاصل کنند که می توانند به این نیاز مشتریانشان پاسخ دهند.

در همین حال، تقاضا برای کانتینرهای ۲۰ فوت در عرصه تجارت غیر دریایی هم در حال گسترش است و این امر باعث سفارش بیشتر این دسته از کانتینرها می شود.

در نتیجه، Drewry انتظار دارد که سهم کانتینرهای ۲۰ فوت در میان جمعیت کل کانتینرهای در گردش در طی پنج سال آینده ثابت بماند و این نوع از کانتینرها حداقل ۲۶ درصد از سهم  کانتینرهای معمولی استاندارد در حال سرویس را به خود اختصاص دهند و با توجه به پتانسیل صعودی تقاضا، این احتمال نیز وجود دارد که این سهم به جای کاهش در دوره های بعدی با افزایش هم رو به رو شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.