| کد خبر: 244779 |

◄ سرمایه گذاری ایران در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در دریای خزر

در خرید کشتی و ساخت کشتی برای فعالیت دریای خزر به سرعت سرمایه گذاری می کنیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در خرید کشتی و ساخت کشتی برای فعالیت دریای خزر به سرعت سرمایه گذاری می کنیم.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی این مطلب را چهارم خرداد ماه امسال در نشست بررسی توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران و روسیه بیان کرد و افزود: در این راستا سه فروند کشتی بزرگ وجود دارد، ۴ فروند کشتی در دست خرید و ۱۲ فروند کشتی نیز سفارش ساخت شده است.

وی ضمن درخواست از معاون وزیر حمل و نقل روسیه به منظور تسریع راه‌ اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران مانند امیرآباد، انزلی و نوشهر راه اندازی شود، گفت: از روسیه می خواهیم تاریخ راه اندازی این کشتیرانی را به ایران اعلام کند تا فعالیت ها به صورت عملیاتی پیش برود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جلسات و توافقات خوبی به صورت کلی بین ایران و روسیه در بخش های مختلف داشته ایم، تصریح کرد: دیگر فرصت و زمان رایزنی برای مسائل کلی فراهم نیست و باید به صورت پروژه محور تبادلات تجاری بین دو کشور دوست و بزرگ ایران و روسیه و کشوهایی نظیر هند و عمان در دستورکار قرار گیرد.

صفایی با بیان اینکه ایران و روسیه در شرایط خاصی به سر می برند و باید مسیرهای خود تحریمی را حذف کنیم، تاکید کرد: تجارت خارجی روسیه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است و اگر بخشی از این تجارت از طریق دریای خزر که نمی تواند مورد تحریم قرار گیرد صورت پذیرد، نیازمند گسترش ناوگان کشتیرانی هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.