| کد خبر: 241488 |

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

روند غیر قابل قبول اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به بی تحرکی موجود برای اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه سراسری راه آهن ایران، خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای تحقق این پروژه مهم شد.

تین نیوز

تهاجم روسیه به اوکراین و شکل گیری تحریم های گسترده بین المللی به قطع سرویس خطوط کشتیرانی مهم بین المللی به بنادر مهم روسیه نظیر ولادی وستک و سنت پترزبورگ انجامیده و به کاهش فعالیت دالان ترانزیت ریلی شمال روسیه (ترانس سیبریا) منجر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در چنین شرایطی اتصال موثر و کارآمد شبکه سراسری راه آهن ایران به بندر چابهار در سواحل اقیانوس هند و بنادر کاسپین، انزلی و آستارا در شمال کشور می توانست فرصت مناسبی برای عینیت بخشیدن به ظرفیت کریدور جنوب - شمال برای ترانزیت محمولات وارداتی و صادراتی روسیه از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران فراهم آورد.

با تمام این اوصاف، هنوز شبکه سراسری راه آهن ایران از لحاظ توسعه زیرساخت و روساخت و البته سیاست های قیمت گذاری و سرعت سیر و حرکت، به جایی نرسیده که متصل کننده ای موثر و کارآمد برای بنادر جنوبی و شمالی کشورمان محسوب شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به بی تحرکی موجود برای اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه سراسری راه آهن ایران، خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای تحقق این پروژه مهم شد و اظهار داشت: صرف انجام کار در محدوده بندر کاسپین نافی لزوم پیگیری همه جانبه برای سرعت بخشیدن به این طرح ملی نیست، چرا که تا زمانی که این طرح از قابلیت بهره برداری برخوردار نباشد، موضوع قابل قبول نیست.

سید احسان خاندوزی با اشاره به رویکرد جهادی دولت سیزدهم و به ویژه شخص رئیس محترم جمهور، خواستار افزایش پیگیری ها از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای سرعت بخشیدن به این طرح ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه شد و اضافه کرد: با مدل هایی همچون تشکیل کنسرسیومی از بخش خصوصی و دولتی و پیگیری های مضاعف می توان عقب ماندگی این طرح ملی را برطرف نمود تا شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم.

خاطر نشان می سازد، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در خبری که تین نیوز منتشر کرد وعده داده بود که شبکه راه آهن سراسری کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.