| کد خبر: 56129 |

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی در گفتگو با تین نیوز:

◄ نوسازی تاکسی فرسوده، مهم ترین مسئله / بدهی ۲۳۰ میلیاردی ستاد سوخت، عامل توقف نوسازی تاکسی ها

تین نیوز | سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، در خصوص رویکردهای این سازمان پس از حضور خود در این اتحادیه گفت: در صدد هستیم تا با توانمند کردن اتحادیه نسبت به خدمات رسانی هر چه مطلوب تر اقدام کنیم.

مسعود طبیبی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه مهم ترین مسئله موجود در اتحادیه، نوسازی تاکسی های فرسوده است، افزود: فرآیند نوسازی تاکسی ها همزمان با هدفمندی یارانه ها در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از تاکسی های فرسوده در سال های ابتدایی توانستند براحتی پروسه نوسازی را پشت سر گذارند.

به گفته وی روند نوسازی در سه سال ابتدایی طرح به خوبی پیش رفته و پس از آن با یک توقف دو تا سه ساله نوسازی در یک مقطع کوتاه از سرگرفته می شود، اما به علت عدم انجام تعهدات ستاد مدیریت سوخت در برابر شرکت خودرو ساز، این فرآیند بار دیگر به توقف می انجامد و تلاش ها در این باره نیز چاره ساز نبوده است.

طبیبی اظهار داشت: پیش از عدم پای بندی ستاد سوخت در عمل به تعهدات مالی خود، دارندگان تاکسی فرسوده طی یک فرآیند ساده و با دریافت حواله تحویل خودرو به ایران خودرو مراجعه کرده و خودرو ویژه تاکسی را دریافت می کرد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تصریح کرد: همزمان با تاخیر دریافت مطالبات ایران خودرو از ستاد سوخت، گمرک نیز به دلایل مالی از همراهی و ترخیص قطعات مورد نیاز تولید خودرو به این شرکت خودداری می کند و این عوامل به موازات هم باعث عدم تحویل خودرو به سازمان تاکسیرانی در عمل به تعهدات خود در برابر ثبت نام کنندگان شده است.

طبیبی از بدهی 230 میلیارد تومانی ستاد مدیریت سوخت به ایران خودرو خبر داد و گفت: با این تفاسیر خودروساز از تحویل خودرو خودداری کرده و روند نوسازی را علیرغم میل باطنی متوقف می کند.

وی سمند EF7 را مناسب ترین گزینه جایگزینی تاکسی های فرسوده می داند و می گوید: استانداردهای تعریف شده برای تاکسی و قیمت مناسب تنها در سمند تعریف شده و باعث شده تا این خودروی تولید داخل ردیف نخست دریافت مجوز ورود به چرخه حمل و نقل عمومی را از آن خود کند.

مسئول جدید اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، با اشاره به انباشت طلب ایران خودرو و بی توجهی ستاد سوخت تاکید کرد: سیاست دولت واگذاری تصدی گری این بخش به بخش خصوصی و باقی بودن یک نهاد تصمیم گیر است.

وی تاکید کرد: به زودی مسئولیت نوسازی تاکسی ها به سازمان تاکسیرانی و یا اتحادیه تاکسیرانی های شهری سپرده می شود.

طبیبی مهمترین هدف اتحادیه در آینده را توانمندسازی شرکت های ارائه کننده خدمات حمل و نقل شهری عنوان کرد و گفت: پیش از این تنها به تجمیع فعالیت ها پرداخته شده بود اما پس از این با اعلام فراخوان و تصویب وزارت کشور، قطعا مسئولیت ها به شرکت هایی واگذار می شود که توان بالایی در بخش حمل و نقل شهری را در کارنامه خود ثبت کرده باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین. 0 0

    از مسئولین خواهشمندم یه فکری کنن. من الان شش ماهه منتظر پیش فاکتورم ولی ایران خودرو اقدامی نمیکنه، چند ماه دیگه مدارس باز میشن واون وقت برا جایگزینی خیلی برای ما راننده ها سخت میشه.

  • جلال 0 0

    واقعا که خیلی در حق راننده بیچاره تاکسی ظلم میشه خدا خیرشون نده ۶ ماهه که همه کارامو کردم و پشت در ایران خودرو گیر افتادم به خاطر اختلافات نهادها

  • مهدی 0 0

    مهدی باسلام تابستان هم رسید ولی ار تبدیل تاکسی خبری نشد ۶ ماهه است منتظرایران خودرو هستم چرا مدیران برای ما تاکسیرانان کاری نمیکنند. به خدا مسافر سوار پیکان نمی شوند

  • محمد طاهری 0 0

    باسلام چرا تاکسیرانی برای ما رانندگان کاری نمی کنه ما دلمون به تاکسیرانیه بابا چقدر بگیم ما منبع درامدمون تاکسیه الان هفت ماهه از این واون قرض میگیریم تا اموراتمون بگزه تورا به خدا کاری بکنید

  • سید تقی 0 0

    با سلام. من از مسولیین عزیز خواهش میکنم که به فکر ما راننده های تاکسی باشند من الان به خدا قسم ۲ ماهه ماشینم از کار افتاده دیگه نمیتونم باهاش کار کنم هیچ مکانیک هم درستش نمیکنه. فصل مدارس که برسه نمیتونم سرویس بگیرم چون ماشین درست و حسابی ندارم در نتیجه پرداخت وام ماشین خیلی برام سخت میشه چون تنها در امد من فقط از همین تاکسی هست. لطفا مدیران نهادها یه کاری بکنید. متشکر

  • علی زندی 0 0

    سلام به تمام رانندگان تاکسی که مورد ظلم واقع شدن از جمله خود من دیگه زبانمان مو درآورد انقدر گفتیم یه فکری برای ما بکنیین بابا زندگیمون فنا شد رفت خدا شاهده هشت ماهه گذشته تو این مدت تمام دارو و ندارمون رفت جای قرض و بدهکاری چرا به داد ما نمیرسین آخه بی انصافا به پیر به پیغمبر تمام زندگی ما این تاکسی قراضس امیدمونو ناامید کردید یکی بیاد به دادمان برسه ای خدااااااا