| کد خبر: 35799 |

رئیس اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در گفتگو با تین نیوز:

◄ بیش از ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در طرح نوسازی شرکت کرده اند

تین نیوز | با توجه به اینکه  30 درصد از خودروهای فرسوده در کشور به نوسازی نیاز دارند اما نوسازی خودروهای فرسوده از جمله مهم ترین مشکل رانندگان تاکسی حمل و نقل همگانی به شمار می آید. از سویی افزایش جمعیت و متقاضیان خودرو از محدودیت های توسعه ناوگان حمل و نقل در این بخش محسوب می شوند که نیازمند توجه و سیاست گذاری مدون است.

در همین رابطه رئیس اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در گفتگو با تین نیوز، گفت: فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی، شتاب بیشتری به خود گرفته است.

کوروش عابدینی با اعلام خبر ثبت نام بیش از 200 دستگاه تاکسی در طرح نوسازی به طور متوسط در روز، افزود: تا کنون بیش از 10 هزار تاکسی فرسوده در طرح نوسازی شرکت کرده اند که حدود 4500 دستگاه خودرو به دارندگان پیش فاکتور توسط ایران خودرو تحویل متقاضیان شده است.

وی در پاسخ به این سوال تین نیوز در خصوص توقف تحویل خودرو از سوی شرکت خودرو ساز به دلیل بدهی ستاد سوخت در 20 روز گذشته، اظهار داشت: از تعداد 8 هزار تعهد شرکت ایران خودرو حدود 4500 دستگاه به رانندگان تحویل شده و باقی مانده این تعداد نیز در زمان مقرر به متقاضیان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در ادامه افزود: جلسات مشترکی با مسئولین ستاد سوخت، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به منظور تفویض اختیارات نوسازی ناوگان به اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور برگزار شد که نظرات در این باره مثبت بود. با حادث شدن چنین اتفاقی قطعا مسئولیت این اتحادیه سنگین تر از گذشته خواهد.

عابدینی با محاسبه افزایش تعداد تاکسی های فرسوده تا سال 96 این تعداد را 95 هزار اعلام کرد و تصریح نمود: باید نوسازی تاکسی ها در کشور برون سپاری شده تا از وقوع معضلات زیست محیطی و اجتماعی در این بخش در سال های آتی کاسته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کریم 0 0

    واضع نگقت که این طرح کلا قطع شده یا نه. اگه واقعا دیگه طرح متوقف شده و دیگه خودرو جدید نمیدن صراحتا اعلام کنین.

  • سامان 0 0

    سلام خسته نباشیدبه تین نیوز که بحثتاکسی فرسوده و اخبار اون به نحوه احسن پیگیری میکنه چی بگیم اخه ماشین ما الان همه کارای بانکی انجام شده ۲۰ روزه یه پیش فاکتور برامون نمیاد ایرانخودرو ۴سال امروز این ماه اون ماه اون سال میکنن مونده ماشین مام دیگه نمشه بهش ماشین گفت هم بدنش پوسیده اتاق کامل میخواد هم موتورش روزی یک لیتر روغن میریزیم دیگه نمیشه سوار شد اخه دردمونو به کی بگیم هر چی میزنن میرقصیم ولی غافل از یه امید من که فک نمیکنم تا عید حتی قبل عید اینا ماشین بدن فقط دروغ ردوغ دروغ ما هم خدایی داریم توکل بخدا

  • مهدی نی کش 0 0

    باسلام خداقوت می گم به تین نیوز وتشکرمی کنم که خبرهای جدید رو به اطلاع می رساند

  • حامد 0 0

    اقا سامان ان شا اله پیش فاکتورتم میگیری وماشینتم قبل سال گرفتی حتما به کسی ماشین نمیدن که تو طرح نباشه نه شما که کارهای بانکیت تموم شده امیدت به خدا باشه

  • علی زندی 0 0

    سلام تورا به خدا تکلیف ما رو مشخص کنید تمام زندگی من بالای این تا کسی میچرخه ماشینم دوماهه حرکت نمیکنه پول ندارم درستش کنم زندگیم داره ازهم میپاشه به خدا تمام قسطام عقب افتاده دو ماهه این پیش فاکتور نیامده چرا این مشکلو حل نمیکنید خیلی از زندگیها مثل من باید بپاشه به خاطر این ماشین گناه ما چیه که باید فنا بشیم