| کد خبر: 249025 |

راه اندازی شرکت های مشترک حمل ونقلی، تجارت با همسایگان را تسهیل می کند

رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران معتقد است: ایران در ارتباط با روسیه و در راستای تقویت و توسعه مناسبات تجاری خود با این کشور باید برای موضوع حمل ونقل، بهبود زیرساخت ها، کاهش زمان و هزینه حمل، برنامه ریزی کند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران معتقد است: ایران در ارتباط با روسیه و در راستای تقویت و توسعه مناسبات تجاری خود با این کشور باید برای موضوع حمل ونقل، بهبود زیرساخت ها، کاهش زمان و هزینه حمل، برنامه ریزی کند.

به گزارش تین نیوز ، حضور هیات 120 نفری از فعالان اقتصادی روسیه در ایران که هفته گذشته اتفاق افتاد و رایزنی آنها با طرف ‎های ایرانی فرصتی بود که به آشنایی بیشتر آنها با یکدیگر کمک کند. این آشنایی زمینه ای را مهیا خواهد کرد تا سطح تجارت و سرمایه گذاری مشترک بین دو طرف افزایش یابد؛ اما این مهم در صورتی نهایی خواهد شد که امکان حمل ونقل آسان و سریع بین ایران و روسیه ایجاد شود.

بنابراین پیش از برنامه ریزی برای توسعه تجارت، باید برای بهبود زیرساخت های مرزی، گمرکی و لجستیک، فکری کرد. این موضوع نیز باید به صورت مشترک از طرف ایران و روسیه پیگیری شود.

در همین ارتباط، علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران  پیشنهاد تشکیل شرکت های حمل ونقل مشترک بین ایران، آذربایجان و روسیه را مطرح کرد.

به باور این فعال اقتصادی، حمل ونقل مسئله ای است که قبل از تجارت باید رشد پیدا کند و تسهیل شود تا زمینه تجارت موفق بین کشورها را شکل دهد.

او در این گفت وگو تاکید کرد: صف کامیون هایی که طی چند هفته گذشته در مرز بین روسیه و آذربایجان شاهد بودیم، نشان می دهد که در این بخش، کار زیادی وجود داشته و به هماهنگی بسیاری نیاز داریم. در این بین تکمیل راه ‌آهن رشت-آستارا بیش از هر چیز مطرح است.

حسینی با تاکید بر پیشنهاد راه اندازی شرکت های حمل ونقل مشترک بین ایران، روسیه و آذربایجان با کامیون و برنامه سفر مشخص و امکان بهره گیری از ظرفیت مسیر سبز گمرکی، گفت: ایجاد چنین شرکت هایی علاوه بر تسهیل تجارت، میزان خسارت به تجار هر سه کشور و هزینه های مترتب بر تجارت آنها را کاهش داده و قدرت رقابت پذیری آنها را افزایش می دهد.

او با تاکید براین که روابط تجاری بین روسیه و ایران در حال افزایش است پس باید در این راستا از همه روش های حمل ونقل، حتی هوایی برای تجارت کالاهای فسادپذیر بهره برد، تصریح کرد: ایران و روسیه باید سطح تعاملات را بالا ببرند و از فضای به وجود آمده بیشترین بهره تجاری و اقتصادی را ببرند. متاسفانه امروز وضعیت حمل ونقل بین دو کشور رضایت بخش نیست و ایران در دریای خزر از رژیم حقوقی موجود، نتوانسته استفاده کند. باید روی این موضوع کار کرد و از رژیم های حقوقی برای تقویت و تسهیل روابط، بهره برد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره ارسال محموله از روسیه به چین توسط مسیر ترکیه به جای کریدور شمال-جنوب در ایران که همچنان تکمیل نشده است نیز گفت: اگر قوانین ترانزیتی و مشکلات داخلی را کاهش دهیم، هیچ مسیری توان رقابت با مسیر ایران را ندارد. برای این منظور باید مذاکرات را ادامه دهیم. نکته اینجاست که مسیر ایران اقتصادی ترین راه است و تنها باید بگردیم و مشکلات را شناسایی کرده و تسهیلات ارائه دهیم. این مسیرهای جایگزین همیشه بوده و بعد از این هم خواهند بود. تنها باید وضعیت زیرساخت های حمل ونقلی در کشور را ارتقا و بهبود ببخشیم و سعی کنیم زمان و هزینه های حمل را کاهش دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اتاق ایران آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.