◄ چرا بیمه رانندگان جاده ای باید یارانه داشته باشد؟ / چه بیمه ای در شان رانندگان است
یارانه بیمه، کم ترین پاسخ به سال ها رنج قشر رانندگان جاده ای است و حق بیمه رانندگان باید متناسب با درآمد ناپایدار راننده تعیین شود.
علیرضا محمدی:
۱. راننده در خط مقدم سختی و خطر است، نه در حاشیه امنیت
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ فروش کمپرسی چینی به صورت نقدی و اعتباری با وام 3 میلیاردی و بازپرداخت حداکثر 36 ماهه + جزئیات
راننده کامیون، اتوبوس، تریلی یا سواری پلاک کرایه هر روز در معرض مرگ و مصیبت است؛ نه پشت میز اداره، نه در سایه کولر و دفتر، بلکه در دل گردنه، در میان شن و یخبندان. هزینه این خطر، فقط پول نیست؛ فرسایش جان و تن است. آیا انصاف است که چنین انسانی، برای تأمین حداقل امنیت درمانی و بازنشستگی اش، خود همه هزینه را پرداخت کند؟
یارانه بیمه، کم ترین پاسخ به سال ها رنج این قشر صبور است.
۲. بیمه بدون یارانه، بیمه ای مرده است
وقتی دخل راننده با خرج نمی خواند، اولین چیزی که حذف می شود، بیمه است. نتیجه چیست؟ بیماری بدون درمان، حادثه بدون جبران، بازنشستگی بدون امنیت. این فاجعه است، نه فقط برای راننده، بلکه برای تمام ساختار حمل و نقل کشور. بیمه بدون حمایت، بیمه ای است که به کار نمی آید؛ پوسته بدون مغز.
۳. یارانه بیمه، سرمایه گذاری برای دوام اقتصاد است
دولت اگر امروز یارانه بدهد تا راننده بیمه شود، فردا هزینه ای برای درمان، دیه، از کارافتادگی، یا کفالت خانواده بی سرپرست نخواهد پرداخت. این حمایت، نه خرج است و نه بخشش؛ یک سرمایه گذاری عقلانی و آینده نگرانه است.
۴. یارانه بیمه، گامی در مسیر عدالت اجتماعی است
کارمند دولت، با حقوق ثابت و پاداش، از بیمه کامل برخوردار است. آیا راننده ای که شب در بیابان می خوابد و صبح در گردنه می لغزد، شایسته بیمه کمتر است؟ عدالت ایجاب می کند بیمه راننده، نه کمتر، بلکه برتر باشد؛ و این بدون یارانه ممکن نیست.
ویژگی های بیمه ای که در شان راننده باشد
۱. پوشش کامل درمان برای راننده و خانواده اش
بیمه باید شامل درمان سرپایی، بستری، دارو، جراحی، دندان پزشکی و سلامت روان باشد؛ نه فقط برای راننده، بلکه همسر، فرزند و والدین تحت تکفل او.
۲. بازنشستگی زودتر از موعد با احتساب سختی کار
هیچ راننده ای نمی تواند تا ۶۵ سالگی کار کند. این کار، جسم را پیش از موعد می فرساید. بازنشستگی در ۵۵ سالگی با سابقه کامل، با محاسبه سختی کار، حقی است که باید به رسمیت شناخته شود.
۳. بیمه عمر و حوادث با پوشش واقعی، نه اسمی
راننده ای که جانش را در جاده می گذارد، باید مطمئن باشد اگر اتفاقی برای او افتاد، خانواده اش درگیر هزار امضا و هیئت تشخیص نمی شود. عدد بیمه عمر باید سنگین باشد و بدون اما و اگر پرداخت شود.
۴. حق بیمه منطقی و قابل پرداخت ماهانه
حق بیمه باید متناسب با درآمد ناپایدار راننده تعیین شود. نه چندان بالا که توان پرداخت آن نباشد، و نه چندان پیچیده که راننده قیدش را بزند. پرداخت باید اقساطی، ساده، و بی واسطه باشد.
۵. فرایند اداری آسان، محترمانه و بی دردسر
راننده نباید برای تمدید دفترچه یا پیگیری خسارت، سه روز در صف بنشیند یا از شهری به شهر دیگر برود. همه چیز باید در دسترس باشد، با سامانه ای شفاف و پاسخ گو.
نتیجه گیری: امروز زمان حمایت است، نه وعده
راننده، نه توقع بی جا دارد، نه انتظار صدقه. او فقط می خواهد اگر بیمار شد، بیمارستان درِ خود را ببندد. اگر از کار افتاد، نان خانواده اش قطع نشود. و اگر عمرش تمام شد، نامش با عزت در خاطر بماند.
یارانه بیمه، شرط لازم تحقق این خواسته ساده و شریف است. این مطالبه، نه بر پایه خواهش، بلکه بر بنیاد حق است. و دولتی که بخواهد صنعت حمل ونقل را نجات دهد، باید با رانندگانش صادقانه کنار بایستد؛ نه در حرف، که در عمل.
* رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمایی شرکت ها و شعب حمل ونقل مسافر بین شهری سواری کرایه ومینی بوس استان خراسان جنوبی
ای بابا.اما گفتنش دلگرم کننده بود
رانندہ ای کہ ماھیانہ ۱۵ملیون حقوق میگیرہ ۵ملیون کرایہ خانہ میدہ از کجا میتونہ ۳وسیصد بیمہ پرداخت کنہ ما کہ راضی نیستیم خدای ماھم راضی نیست خدا لعنتتون کنہ
ناگفته نماند که ممکنه بعضی از همکارا خبر نداشته باشند که بیمه رانندگان جدید ۴ میلیون و ۸۴۰ تومان هست فکر کنم رانندگانی که از سال ۱۳۹۹ هوشمند را گرفتند این مبلغ هست
همین بیمه ای راندکان داریم دعا به احمدی نژاد بکنیم من دانده تاکسی
درود
بدترین قشر در حال حاضر در ایران رانندگان سنگين سوار هستن و هیچ کسی نیست به داد ما برسد از هر لحاظ. و خواهشمندیم رسیدگی نمایید وگرنه همه رانندگان باغیرت وبا شرف دست به احتساب سراسری میزنیم
از این حرفا زیاد زدید و زدند ولی کشور ما به تنها شغلی که اهمیت و ارزش نمیدهند رانندگان است و تنها دیواری کوتا تر از رانندگان پیدا نمیکند
یه دزد شدن تصمیم گیرنده برای راننده. من بعنوان یه راننده با ۲۲ سال کار بصورت حرفه ای بابد به این دولت بگم خاک برسر دولتی که اینهمه نا عدالتی و حق خوری بین اقشار باشه. متاسفم براخودم که یه عمر جوانی و انگیزه خودمو تو این خرابشده هدر دادم. خدا ازتون نمیگذره.
درقله های پیشرفت و ترقی حکومت ، اثری از تسهیل زندگی برای قشر مستضعف نیست .تا چشم کار میکنه تسهیلاتیه که به سرمایه دار بدون حساب و کتاب داده میشه و خونی که از کارگر مکیده میشه .
خواهشا تجدید نظر کنید واقعا نمیشه پرداخت کرد .
سلام باید به رانندگان بایدسختی کارباشید راننده خیلی خیلی سخت است خدای نکرده ترمزبریدکارتمام
واقعا درود پس از ۲۲سال سابقه میخوام بیمه خودم قطع کنم راننده کشنده مردم هستم برام خرج دخل نمیادخواهشا کمک کنید قشر یتیم بسیار را
بیمه زوری رانندگی نمیخوایم اگه شرف دارید بیمه رانندگی را ازهوشمندجدا کنیدما توان پرداخت هزینه بیمه زوری رانداریم خداوند لعنتان کنه
خیلی متاسفم برای مسئولین بی سوادکه فقط ظام میکنن وصبرمردم داره تموم میشه شماازخداکه نمیترسیدچون اگه اخرت قبول داشتیداینهمه ظلم نمیکردید بترسیدازاون روزکه مردم بخان خودشون حقشونوبگیرن خدالعنت کنه بیمه ننگین تامین اجتمایی که همیشه دستشون توجیب راننده بدبخت بوده راننده ای که هرروزتوروزن وبچش شرمنده هست امیدوارم که روزخوش نبینیدمسئولین خائن
بندهدبعد از ۱۴ سال تو جاده با اتوبوس امروز ب دلیل های زیادی ک یکی حق ببمه ک هرسال به شدت ترمز مبره دوم پلیسهای که ب خاطر یه راهنما نزدن دفترچه کار به مدت ۳ماه ضبط میکنن واز کار بیکارت میکنن و جریمهای خیلی سنگین ک خلاف جزیی کدبا یه تذکر قابل حله باید پرداخت کنی و از به طرف دیگه هزینه های خیلی بالا و قطعات چینی بی کیفیتی ک مجبور ب استفاده بدای ماشین میشی یک هفته کار نمیکنه ؟سختیهای جاده هم ک تمامی نداره همه هم فقط حرف شرایط سخت رانندگی میزنن و هیچ مسولی هزچ کاری نمیکنه بجز سخت گیرانه تر کرد مثلا تمدید کارت هوشمند
باسلام قابل توجه مسئولان ریاست جمهوری و مجلس جابجایی*نیرو=کار حالا اگر شما یک عمر هم زور=نیرو وارد کنید و حرکتی انجام نشود عملاً کاری صورت نگرفته است این جابجایی توسط رانندگان حملونقل مسافروکالاصورت میگیرد و بیمه تامین اجتماعی وسختی کار حداقل کاری است که دولت میتواند انجام دهد کشور فرانسه با این قدرت و اقتصاد نتوانست 24ساعت اعتصاب رانندگان دوام آورد نه اینکه رانندگان حملونقل آگاهی ندارند که اولین حلقه زنجیره اقتصاد کشور هستند بلکه آنان با آگاهی کامل به این مسوولیت با جان ومال خود چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درآوردهاند وبا کمترین توقع کار میکنند
سلام : با احتساب شغل راننده کامیون برون شهری سخت و زیان آور با ۲۰سال کار بازنشسته شود و از تمام مزایای بیمه تامین اجتماعی برخودار باشد نه اینکه پرداختی بیشتر و دریافتی حقوق و مزایای کمتر به راننده باشد و سن راننده بیشتر از ۵۵ سالگی نباشد بالاتر از این سن پیری زودرس و عوارض جسمی راننده پایه زندگی خانواده را می لرزاند شغل رانندگی با بقیه شغلها فرق دارد و راننده بازنشستگی ابدی نمی خواهد
راننده با پونزده تومن حقوق از کجا سه میلیون سیصد فقط بیمه پرداخت کند بیمه ای هیچ مزایای ندارد مجبور دگ قط کن پرداخت
محترمانه راه بجایی نمیرسد اعتراضات واعصاب لازم کاره
به خدا بی انصافی است پول بیمه رانندگان بی خدمات
بیمه تکمیلی راننده به چه دردمیخورد که بعدازچهارماه هموز خسارت راپرداخت نکرده بعدکدام راننده میتواند تاسن ۵۰سالگی کارکند این شغل بتید جزوه مشاغل سخت محسوب شود
شما رابخدا قسم میدم به فکر رانندگان باشید بخدا قسم رفتم فیش بیمه گرفتم دیدم ۳۳۰۰ وخورده ای زده به امام حسین رفتم قرض کردم تاپرداختش کردم مگه ماچقدر درآمد داریم که این مبلغ پول بیمه بدیم درضمن راننده باید سختی کار داشته باشه چون شب وروز توجاده هست وچرخ اقتصاد کشور رو بحرکت در میاره،، ،من زیاد نمیگم یه هفته اعتصاب بشه میدونی چی بسر مملکت میاد بخدا فلج میشه اگه واقعآ کل رانندگان هرکجا هستن ماشینها رو خاموش کنن واعتصاب مطلق داشته باشن
من یک راننده با ۲۰ سال سابقه ما رانندها نه امنیت شغلی داریم نه تو جاده امنیت داریم صبح تا شب جون میکنیم آخرشم گرانی تورم بدبختی دیگه نه میشه کار کرد نه میشه زندگی این اجاره خونه که یکدفعه دو برابر میشه اینم وضعیت بیمه که یکدفعه دوبرابر میشه اونی که باعث بانی این کار خداکنه تو همین دنیا جواب زجر وزحمت مارانندها رو بده من دیگه نه توان بیمه دادن نه توان کرایه خونه توان هیچ چیز ندارم همون بهتر که آدم بمیره چون ما مردم مردیم فقط توقبر نرفتیم خدالعنت کنه خدالعنت کنه با این وضعیتی که برای ما درست کردن
رانندگانی که مالک ماشین نیستند وبرای دیگران ویا شرکت ها کار میکنند هر لحظه ممکن است برای مدتی به دلایلی بی کار شوند تا دوباره کار پیدا کنند وهیچ حقوقی حتی برای امرار معاش ندارند چطور ماهیانه سه میلیون و سیصد پرداخت کند که اگر پرداخت نکند جریمه میشود و هوشمند ش هم غیر فعال میشود
خب بیمه به درد همین مواقع میخوره که راننده ای که ماشین ندارد تا زمان پیدا کردن کار، از بیمه بیکاری استفاده کند!!
بیمه رانندگی چرا بیمه بیکاری ندارد
چرا اینهمه پول بیمه پرداخت میکنیم بعد بیمه بیکاری شامل ما نمیشود
از این رژیم فاسد تبهکار نباید انتظار رفعت داشته باشید
راننده عزیز تنها راه اعتصابات_سراسری رانندگان از خاور تا تریلی تمام.
به نظر شما کسی هست که حرف ما راننده ها رو گوش بده و ارزشی براش قائل بشه؟ آی صف اول نشینها تورا به خدا فکری بکنید ، خیلی شرایط زندگی سخته این مشکل رو دیگه به مشکلاتمون اضافه نکنید.
دولت ودولتی ها دارن از هرجانب از بغل رانندگان میخورن ومیچاپن بیمه رانندگان باید مجانی باشه چون اقتصاد کشور رو دارن میچرخونن