| کد خبر: 263855 |

◄ بیمه مرکزی و پیگیری رفع تعلیق ایران از سیستم بیمه کارت سبز

بیمه مرکزی ایران می گوید در جهت رفع تعلیق ایران از سیستم بیمه بین المللی کارت سبز بیمه اقدام کرده است.

تین نیوز

در حالی که رانندگان کامیون های ترانزیت از تعلیق عضویت ایران در سیستم بیمه بین المللی کارت سبز بیمه از ابتدای سال جدید میلادی ابراز نگرانی می کنند، بیمه مرکزی ایران می گوید در جهت رفع این مشکل اقدام کرده است.

به گزارش تین نیوز، پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد، برای رفع این مشکل یکی از اقدامات صورت گرفته توسط بیمه مرکزی، انتقال مسئولیت ها به دفتر ایرانی کارت سبز است.

در ادامه دفتر مذکور برای الحاق موسسه به عنوان دفتر ملی داخلی به سیستم بین المللی کارت سبز معرفی می شود و اقدامات لازم برای برقراری ارتباط برخط و برنامه ریزی برای اعزام هیئت ایرانی برای مذاکره با شورای دفاتر کارت سبز صورت می گیرد تا فرآیند رفع تعلیق عضویت ایران در سیستم بیمه بین المللی کارت سبز انجام شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون فعال در بخش ترانزیت کالا می گویند اگر مشکل تعلیق ایران از سیستم بیمه بین المللی کارت سبز هرچه زودتر انجام نشود، کامیون های ایرانی عملا از چرخه فعالیت ترانزیتی باز خواهند ماند زیرا کشورهای اروپایی به ناوگان فاقد کارت سبز اجازه تردد در خاکشان را نمی دهند و آنان را به کشور مبدا برمی گردانند. 

به گفته آنان، پایان مهلت صدور بیمه سبز توسط شرکت بیمه ایران در پایان سال جاری میلادی و عدم امکان صدور بیمه سبز از سال بعدی میلادی مشکل بسیار بزرگی برای تردد ناوگان ایرانی در مسیرهای بین المللی است.

راندنگان ترانزیت می گویند دلیل تعلیق عضویت ایران از سیستم بیمه سبز نیز تحریم کشورمان و عدم امکان پرداخت حق عضویت ایران در شورای دفاتر کارت سبز  به علت تحریم های سخت گیرانه بانکی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 0 0

    متاسفانه مسئولان مربوطه خیلی دیر به فکر حل مشکل افتاده اند در حالیکه از سال پیش این امر به آنها اعلام شده بود و اکنون هم فرصت خیلی کمی تا پایان مهلت باقیمانده است و مشخص نیست که از ابتدای سال جدید میلادی ناوگان ایرانی که با مشقت و صف انتظار طولانی توانسته ویزای شنگن بگیرد چگونه در خاک کشورهای اروپایی تردد خواهد کرد و جوابگوی این خسران بزرگ به رانندگان شاغل در حمل و نقل بین المللی ایران چه کسانی و کجا هست ؟!!!!!