| کد خبر: 174391 |

◄ نوسازی 202هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای تا سال 1400

مجموع کل ناوگان تحت پوشش طرح نوسازی در ایدرو، حدود 202هزار دستگاه است که در فاز اول برای 40.426 دستگاه انواع خودروی تجاری سنگین شامل کامیون، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس برنامه‌ریزی شده است.

تین نیوز

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیرو درج خبری با عنوان «نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای طرحی که قفل شد» در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز در مورخ 20/6/97، جوابیه‌ای را ارسال کرده است.

به گزارش تین‌نیوز در این جوابیه آمده است: «طی دهه‌های قبل طرح ملی نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری (اعم از جاده‌ای، ریلی و...)، با هدف کاهش مصرف سوخت و تبعات اقتصادی و زیست‌محیطی آن و هم‌چنین ارتقای ایمنی در حمل‌ونقل کشور موردتوجه دستگاه اجرایی قرار نگرفته بود که با دستور ریاست محترم جمهور طی حدود هفت ماه گذشته به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح نوسازی بخشی از ناوگان جاده‌ای کشور و یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

گفتنی است که مجموع کل ناوگان تحت پوشش این طرح، حدود 202هزار دستگاه است که در فاز اول از سال اول این طرح تا این تاریخ برای 40.426 دستگاه انواع خودروی تجاری سنگین شامل کامیون، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس برنامه‌ریزی و ثبت سفارش تامین قطعات اصلی منفصله توسط خودروسازان داخلی صورت گرفته است. هم‌چنین از این تعداد برای بیش از 26 هزار دستگاه خودرو نیز مسدودی ارزی صورت پذیرفته و مراحل پرداخت ارزی لازم در حال انجام است.

بخشی از قطعات خودرویی موردنیاز نیز توسط تامین‌کنندگان خارجی طرف قرارداد با خودروسازان داخلی و همکار در این طرح، تولید و در حال ارسال به کشور است که طبق برنامه زمان‌بندی بخشی از محصولات تولیدی تا اواخر فصل پاییز سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به نبود وجود ظرفیت تولید در سال‌های گذشته، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید ناوگان در ابتدای طرح زمان‌بر بوده و با پیشرفت فازهای اجرایی طرح و فعال‌سازی بیشتر خودروسازان داخلی، سرعت تامین و تحویل ناوگان در ادامه افزایش‌یافته و طی برنامه زمان‌بندی منتهی به سال 1400 هدف تعیینی محقق خواهد شد.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.