| کد خبر: 232741 |

◄ آیا واقعا راننده اصلی ترین عامل حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران بود؟

اگرچه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با صدور اطلاعیه‌ای، نتیجه جلسات کمیسیون عالی تصادفات در مورد 2 حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و اتوبوس سربازان را تشریح کرد اما برخی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای (بار و مسافر) معتقدند برای جلوگیری از وقوع رخداد مشابه، این حوادث باید ریشه یابی شود.

تین نیوز

اگرچه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با صدور اطلاعیه‌ای، نتیجه جلسات کمیسیون عالی تصادفات در  مورد 2 حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و اتوبوس سربازان را تشریح کرد اما برخی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای (بار و مسافر) معتقدند برای جلوگیری از وقوع رخداد مشابه، این حوادث باید ریشه یابی شود.

‌به گزارش تین نیوز، در صفحه اینستاگرام سردار کمال هادیانفر علت تامه این 2 حادثه به شرح زیر اعلام شده است:

الف- علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی:

۱- بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آئین نامه راهور).

۲- بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت تأمین نکردن وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.

ب- علت تامه حادثه اتوبوس در استان یزد:

۱- بی مبالاتی و مهارت نداشتن راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از به کارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آئین نامه راهور).

۲- بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که فعالان بخش حمل و نقل کالا و مسافر دیدگاه های متفاوتی در مورد دلایل وقوع این گونه حوادث دارند که تعدادی از نظرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

یک راننده در این مورد گفت: یکی نمی گوید چرا این قدر چوب لای چرخ طرح نوسازی می گذارند؟! یکی نمی گوید چه کسانی لوازم یدکی غیر استاندار وارد بازار می کنند؟! یکی نمی گوید چرا باید راننده به واسطه گرانی و در آمد کم مجبور شود از لوازم دست دوم در تعمیرات خود استفاده کند. یکی نمی گوید که اصلا استاندارد دنیا برای عمر مفید یک وسیله چند سال است و خیلی  سوال های دیگر !!!!

راننده دیگری عنوان کرد: لاستیک های بی کیفیت و جاده های غیراستاندارد مسبب بسیاری از حوادث هستند.

راننده دیگری تاکید کرد: لوازم و لاستیک نامرغوب و جاده های خراب و غیر استاندارد یکی از دلایل اصلی بروز تصادفات هستند.

یکی دیگر از رانندگان عنوان کرد: جاده ها همه ویران و غیر ایمن و ناوگان فرسوده  و نوسازی فقط در حد شعار باقی مانده است. ضمن اینکه کامیون و لاستیک بی کیفیت چینی مزید بر علت شده اند.

راننده دیگری نیز افزود: به گوش مسئولان برسانید یکی از مهمترین عوامل تصادفات وضعیت اسفبار و ویران شده جاده هاست و به جرات می توان گفت 70 درصد علت تصادفات خرابی و ویرانی آسفالت جاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.