| کد خبر: 232733 |

تحلیل داود کشاورزیان از حوادث اخیر اتوبوس ها؛

◄ اگر برند سازی انجام می شد!

با انجام این اقدام، صاحب برند مسئول ارتقای کیفیت خدمات شرکت است و تصادفات با توجه به شدت آن موجب نمره منفی برای برند خواهد شد.

تین نیوز

رئیس اسبق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وجود مشکل در ساختار حمل و نقل مسافر را دلیل وقوع تصادفات اخیر اتوبوس ها دانست.

به گزارش تین نیوز، داوود کشاورزیان  گفت: قبل از انقلاب چند برند معروف داشتیم. ایران پیما. تی بی تی.لوان تور و . . .  و ابتدای انقلاب  نیز اتوبوس ها در قالب تعاونی های هفده گانه ساماندهی شدند.

وی در باشگاه متخصصان تین نیوز افزود: مدتی بعد برای حضور بخش خصوصی مجوز فعالیت شرکت حمل و نقل بدون داشتن شبکه و نمایندگی یا شعبه در مقصد صادر شد و در حال حاضر بیش از ۲۴۰۰ شرکت حمل و نقل مسافر در کشور مستقل از هم فعال هستند و عملا توجهی به برند سازی نشده است و شرکت صادر کننده صورت وضعیت،  شرکت مقصد، اتوبوس و راننده  هر کدام هویت مستقل خودشان را دارند و کسی مسئولیت تصادفات را بر عهده ندارد.

بیشتر بخوانید:

کشاورزیان عنوان کرد: در سال ۹۵ شبکه سیر همنام یا برند سازی در حمل و نقل مسافر به تصویب سازمان راهداری رسید و هدف این بود که شرکت ها و رانندگان و مالکان اتوبوس در قالب یک شرکت فعالیت نمایند و جابجایی روزمره مجاز نباشد.

این مدیر پیشین بخش حمل و نقل تاکید کرد: با انجام این اقدام، صاحب برند مسئول ارتقای کیفیت خدمات شرکت است و تصادفات با توجه به شدت آن موجب نمره منفی برای برند خواهد شد.

وی افزود: همچنین شرکت ها قابل ارزیابی بوده و سطح خدمات آنها درجه بندی می شود. البته انجام این کار بعد از سالیان دراز پراکندگی شرکت ها کار بسیار سختی است که اجرای آن عزم ملی می طلبد.

داود کشاورزیان با  تاکید  بر این که داشتن شرکت های بزرگ حمل و نقلی یعنی ورود سرمایه به بخش حمل و نقل که اقدامی بسیار پسندیده است، عنوان کرد: باید توجه داشت که هدف از برندسازی تجمیع شرکت ها نیست.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: در این اقدام هر شرکتی هویت خودش را خواهد داشت ولی در قالب یک برند فعالیت می کند. مثلا نماینده شرکت رویال در کاشان.  این شرکت می تواند بدون نیاز به قرارداد جداگانه با همه نمایندگی های رویال در اقصی نقاط ایران همکاری کند و صرفا با هماهنگی قبلی برای برقراری سرویس. اتوبوس ها هم باید بغل نویسی باشند و فقط برای همان شرکت فعالیت کند و لاغیر.

کشاورزیان گفت: البته امکان تغییر بغل نویسی و لغو قرارداد با یک شرکت و همکاری با شرکت دیگر وجود دارد. رانندگان هم همین وضع را باید داشته باشند. از طرف تیم فنی و منابع انسانی شرکت گزینش شوند و صرفا برای همان شرکت کار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنیا 0 1

    اقای کشاورزیان
    شبکه سیر شما نه تنها هیچ ارتباطی به برندسازی شرکتها مثل ( قبل از انقلاب ) ندارد
    بلکه با یک طرح بدون فکر و اندیشه صدها نمایندگی و شعبه بدون رعایت ضوابط در سراسر کشور مثل قارچ سبز شد بدون هیچ سرمایه گذاری در این بخش
    شما با اینکارتان عده ای که هیچگونه سابقه ای در حمل و نقل را نداشتندوندارندبا رانت به عرش اعلی رساندید 😔😡
    آقای کشاورزیان شما حمل ونقل رو به نابودی کشاندید دیگر اگرمیشد ندارد واگرهم میشد که خدا روشکرکه نشد قصد ریشه کن کردن حمل ونقل رو داشتید فکرکنم

    • ناشناس 0 0

      بر خلاف نظر این دوستمون آقا مسعود با نظرات مهندس کشاورزیان موافقم آن رانتی که این آقا مسعود به آن اشاره میکند اتفاقا از قبل انحصاری هویدا میشود که ایشان سالهاست بر پشت آن سوارند و اجازه دخالت و حضور را هم به کس دیگری نمی دهند اتفاقا انحصار شکنی داود کشاورزیان در آن دوره ستودنی است