| کد خبر: 233586 |

ادامه روند کنونی به نفع هیچ یک از ذینفعان صنعت دریایی ایران نیست از جمله دانشجویان و مدرسیان دانشکده ها و دانشگاه های دریایی.

تین نیوز

ارزیابی کم و کیف سیلابس های دروس مهندسی دریا در 2 گرایش کشتی سازی و مکانیک کشتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نیز ارزیابی نحوه تدریس و کم و کیف برگزاری کارگاه ها و آزمایشگاه های مرتبط در دانشکده ها یا دانشگاه های دریایی ایران بعلاوه ارزیابی رضایتمندی دانشجویان از تحصیل در این رشته ها و نیز سنجش کم و کیف عناوین و محتوای پایان نامه ها، توسط کار گروهی مستقل و خبره برای بازه های زمانی ۲ ساله، و اطلاع رسانی عمومی از نتایج این ارزیابی ها در قالب تهیه و انتشار گزارش هایی شفاف و جامع، یکی از نیازهای اساسی برای توسعه صنعت دریایی کشور بوده و خواهد بود.

چرا که مدرسان، مسئولان، کارکنان و دانشجویان این دانشکده ها یا دانشگاه ها، بخشی از ذینفعان صنعت دریایی کشور به شمار می آیند و نقش و وظیفه مهمی را در توسعه این صنعت داشته و خواهند داشت. نقش و وظیفه ای که می بایست در تمامی سیاست ها و برنامه های توسعه ای مربوط به این صنعت در گستره ملی و بین المللی به آن توجه داشت.

از همین نویسنده: پیاده رو و کفش های کتانی!

بنابراین آگاهی از وضعیت موجود این دانشگاه ها از منظر پنج مورد ذکر شده در پارگراف ابتدایی در قالب گزارشی جامع و دقیق و انتشار عمومی آن، سبب خواهد شد تا:

۱- توجه و اشتیاق به این رشته ها بین دانش آموزان بیشتر گردد و آگاهی مردم سراسر کشور از پتانسیل های موجود این صنعت فزونی یابد.

۲- هم افزایی بین اعضا جامعه دریایی کشور به منظور بازبینی و اصلاح رویه ها، روش های تدریس، شاخص های انتخاب مدرسان، عناوین رشته ها و سیلابس ها شکل بگیرد که این مهم خود از پیش نیازهای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و بالطبع توسعه این صنعت است.

۳- تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت از طریق انتقال دانش موجود در صنعت به دانشجویان را شاهد باشیم، به این معنا که مدرسانی نیز از دل صنعت وارد دانشگاه ها یا دانشکده های دریایی شوند و نه اینکه فقط مدرسین در قالب طرح هایی وارد صنعت شوند.

۴- مدرسان و مسئولان فعلی دانشکده ها با نگاهی واقع بینانه، سیاست گذاری و برنامه ریزی نمایند.

۵- عناوین و محتوای پایان نامه ها در راستای رفع دغدغه های ذینفعان شاغل در صنعت تهیه شود.

۶- هم افزایی و مشارکت در خصوص تدوین طرح راهبردی برای بازه های زمانی چهار ساله بین مدرسان دانشکده های دریایی و دیگر ذینفعان را برای نظام آموزشی شاهد باشیم.

۷- نهاد سازی های هوشمندانه توسط بخش خصوصی واقعی به منظور افزایش مهارت و دانش فارغ التحصیلان تا پیش از ورود به بازار کار شکل بگیرد، نهادها و مراکزی که نه تنها حلقه اتصال بین مراکز آکادمیک و صنعت یا بازار خواهند بود بلکه در قالب برگزاری دوره های آموزشی در حین خدمت دانش پایه، نقش مهمی را در توسعه و اشتغالزایی دانش آموختگان جدید خواهند داشت.

در پایان باید گفت؛ ادامه روند کنونی به نفع هیچ یک از ذینفعان صنعت دریایی ایران نیست از جمله دانشجویان و مدرسیان دانشکده ها و دانشگاه های دریایی.

* کارشناس دریایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید