| کد خبر: 233557 |

باید در نظر داشت نسل زد، در استفاده از ابزار فناورانه و نیز یادگیری چگونگی استفاده از فناوری سریع و ماهر است و لزوما سواد دیجیتالی و فناورانه ی بالایی ندارد. این نسل در فضایی پر از پویایی و واقعیت های چندگانه، شبکه های اجتماعی و به نوعی دیجیتال مادرزاد رشد کرده اند و از منظر رفتاری گفتگو کنندگانی خوب؛ واقع بین و جامعه محور هستند و از دگر سو؛ نوع نگاه هاشان از منظر یک مصرف کننده منحصر به فرد و نامحدود رخ می نمایند.

تین نیوز

روزهایی که بحران کرونا به تازگی بروز کرده بود و سخن از قرنطینه به میان می آمد، هر فردی به فراخور سن و سالش چیزی در ذهن می پرواراند؛ اما می توان گفت برای افرادی که نهایتا 25 سال داشتند انجام خیلی از امور آنقدرها سخت نبود، آنها می دانستند ابزارهایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن امور کاری و شخصی را بدون حضور فیزیکی نیز به انجام رساند.

این نسل، همان نسل معروف به زد (Z Gen) هستند که عموما به متولدین سال های 1995 (1375) تا 2010 میلادی (1390 شمسی) اطلاق می شود؛ این نسل از زمانی که چشم به جهان گشوده اند در اطراف خود به طور گسترده با ابزارهای فناورانه و فناوری مواجه بوده اند و آنها را به عنوان جزیی از زندگی پذیرفته اند؛ این نسل در دوران پسانوگرایی، چندگانگی فرهنگی، جهانی سازی، دسترسی به اطلاعات آسان، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، تلفن های همراه هوشمند و ... زاده شده و رشد نموده است.

در این میان باید در نظر داشت خدمات مدیریتی در بازار صنعت هوانوردی آرام آرام خود را درگیر وجود این نسل به عنوان مشتریان بزرگ خواهد دید و باید خود را برای مواجهه با این نسل که در واقع شهروندان دیجیتال هستند، آماده نماید.

باید در نظر داشت نسل زد، در استفاده از ابزار فناورانه و نیز یادگیری چگونگی استفاده از فناوری سریع و ماهر است و لزوما سواد دیجیتالی و فناورانه ی بالایی ندارد. این نسل در فضایی پر از پویایی و واقعیت های چندگانه، شبکه های اجتماعی و به نوعی دیجیتال مادرزاد رشد کرده اند و از منظر رفتاری گفتگو کنندگانی خوب؛ واقع بین و جامعه محور هستند و از دگر سو؛ نوع نگاه هاشان از منظر یک مصرف کننده منحصر به فرد و نامحدود رخ می نمایند.

با این نکات باید گفت اگر به ویژگی های مصرف کنندگی در این نسل توجه شود، شرکت های هواپیمایی باید در برنامه ریزی های خود برای این جامعه هدف در نظر داشته باشند که منظور از مصرف در میان این نسل به معنای دسترسی یافتن است و نه مالکیت (مطلوبیت ارائه سرویس و خدمات) و آن را به عنوان بیان کننده هویت فردی و یک مفهوم اخلاقی می دانند.

با توجه به تاثیر نسل ها در یکدیگر باید گفت، این نسل تاثیر بسیار زیادی بر سایر قسمت های هرم سنی بازار داشته و خواسته های بازار را متحول خواهد کرد. بنابراین شرکت های هواپیمایی با در نظر گرفتن این نسل تاثیر گذار باید چیستی و چگونگی ارزشی که به مشتریان خود منتقل می کنند، شخصی سازی مسیر ارائه خدمات برای مشتریان و توسعه اخلاق حرفه ای در بین کارکنان خود برنامه ریزی های دقیق و بلند مدتی را داشته باشند.

* کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید