| کد خبر: 229080 |

مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند.

تین نیوز

اولویت های ده‌گانه حمل‌ و نقل هوایی از دیدگاه انجمن بین‌ المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) چیست؟

مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند:

1- تلاش گسترده برای بازگشایی مرزهای بین‌ المللی با همکاری دولت ها به عنوان اولین و مهمترین اولویت

2- تمرکز جدی بر بهبود و افزایش نقدینگی و نجات آن از طریق افزایش تعهدات و  بدهی های درازمدت

3- کاهش مستمر هزینه‌های ثابت و عملیاتی به ویژه در شرایط کوچکتر شدن شبکه پروازی

از همین نویسنده: اجتناب از انتصاب افراد غیر متخصص در بخش هوانوردی بازرگانی

4- تشکیل کارگروه مشترک با بخش حاکمیت و تدوین و تصویب برنامه اقدام ملی در بخش حمل‌ و نقل هوایی بازرگانی

5- به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت یک تحول گسترده و بنیادی در ابعاد مختلف کسب‌وکار هوایی

6- پیگیری مستمر جهت اخذ کمک های مالی دولتی در قالب وام های بلند مدت و با بهره اندک با هدف تزریق نقدینگی و پیشگیری از ورشکستگی

7- پیش بینی خدمات مطلوب تر با نرخ های مناسب تر در شرایط اقتصادی فعلی برای مسافران و مشتریان

8- در نظر داشتن آثار جانبی رشد  پلتفرم های زوم و مایکروسافت در برگزاری هر چه بیشتر  کنفرانس ها و جلسات بین‌ المللی به صورت مجازی و کاهش قابل توجه در بخش تقاضای مربوط به سفر های کاری و تجاری

9- تلاش مضاعف در راستای دیجیتالی کردن فرآیند های مربوط به بررسی و کنترل مستندات مربوط به تست PCR و واکسیناسیون مسافران در فرودگاه ها

10- مشارکت در ارتقای سامانه بین‌المللی تسویه یاتا  (اتاق پایاپای شرکت‌های هوایی و سایر اعضای یاتا )

 

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصریان 0 0

    بنام خدا و با سلام
    البته اولویتهای مورد اشاره یاتا (بویژه پیشنهاد آخر در شرایط تحریمهای مالی) برای اغلب شرکتهای هوایی مهم است و جناب آقای مهندس نیکنام با سوابق عالی مرتبط بهتر می دانند.
    معهذا الان اولویتهای ضروری شرکتهای هوایی ایران و مشکلات حاد آنها با موارد فوق تفاوتهای جدی و راهکارهای دیگری دارند که به طور خلاصه اشاره می شوند.
    1- ضرورت پایگاه توانمند و تلفیق مرکزیت لازم در پشتیبانی فرودگاهی و تأمین قطعات گرانقیمت و حساس و خارجی..
    2- ضرورت ستاد توانمندی با حمایت مالی مشترک برای رفع موانع حقوقی و اداری و ایمنی پروازها...
    3- ضرورت توافقات جدی با شرکتهای هوایی خارجی و همسایگان برای تأمین اقلام و اشتراک ناوگان و خدمات پروازی مرتبط...
    4- ضرورت هدایت و هماهنگی شرکتهای هوایی در برابر هجوم تبلیغات زرد و فشارهای ناموجه رایج بر مدیریت و برنامه ها و اولویتهای کاری و مالی شرکتهای هوایی ...
    5- اتخاذ راهکارهای عبور کارآمد و سریع از عقب ماندگی فنآوریهای لازم بویژه در تجهیزات رادیویی و ناوبری و آموزشهای پروازی و تجهیزات جدید ایمنی...
    6- پوشش مناسب ضعفهای فنی و کاری سازمانهای دولتی ذیربط با رویه های جایگزین و جلب همراهی شرکتهای همکار خارجی ...
    7- ایجاد مشارکتهای تجاری قوی و مستمر در تعامل مستمر شرکتهای داخلی و خارجی گردشگری و جلب مسافران خارجی و سفرهای خارجی با شرکتهای توانمند گردشگری داخلی و خارجی و مراکز عمده تفریحی و اقامتی و درمانی داخل و خارج کشور (البته برای بعد از کاهش موجهای بی مدیریت کرونایی) ....

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید