| کد خبر: 243866 |

◄ انحنای یکی از پل های آزادراه تهران شمال صحت دارد؟+ عکس

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این عکس که در آن به نظر می رسد بخشی از یکی از پل های آزادراه دچار انحنا شده است، در مورد استحکام این سازه دچار شبهه شده اند.

تین نیوز

 فروریختن ساختمان متروپل در آبادان با ده ها کشته، حساسیت ها را نسبت به ایمنی سازه ها احداث شده و یا در حال احداث در کشور، افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز، پس از آن که دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخشی از ساختمان متروپل بر اثر شکست سازه‌ ای فروریخت، توجه کارشناسان و مردم به استحکام سازه های مختلفی که در کشور در حال احداث است، جلب شد.

پس از این حادثه،  پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌ المللی زلزله‌ شناسی و مهندسی زلزله، سه دلیل اصلی فروریختن این مجتمع را عدم توجه به رعایت سیستم‌ های مهندسی، بی توجهی سازندگان به هشدارهای مهندسان ناظر و بی‌ توجهی شهرداری آبادان به این هشدارها اعلام کرد.

به دنبال وقوع این حادثه برخی رسانه ها فهرستی از 129 ساختمان پرخطر تهران نیز منتشر کردند که البته علیرضا زاکانی شهردار تهران در مورد انتشار این فهرست گفت: فهرست منتشر شده ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت مرجعیت ندارد و فهرست‌ هایی که منتشر می‌ شوند جز التهاب در جامعه نتیجه دیگری ندارند، خواسته شهرداری از شهروندان این است که توجهی به این فهرست‌ ها نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز، با این حال با توجه به افزایش توجه و حساسیت کارشناسان و مردم نسبت به ایمنی و استحکام سازه ها، چند روز پیش تصویر پیوست از یکی از سازه های آزادراه تهران شمال در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این عکس که در آن به نظر می رسد بخشی از یکی از پل های آزادراه دچار انحنا شده است،  در مورد استحکام این سازه ابهاماتی مطرح کرده اند که تین نیوز آمادگی دارد توضیحات و پاسخ مسئولان مرتبط را در مورد آن درج کند.

آزاد راه
تصویری از بخشی از آزادراه تهران شمال که استحکام آن مورد پرسش قرار گرفته است

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    صخره زیر ستون پل هم هر لحظه ممکنه بشکنه و پل فرویزه