| کد خبر: 216935 |

تصویب فاز دوم همکاری وزارت میراث با سازمان جهانی گردشگری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: تداوم همکاری‌های مشترک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یونسکو و سازمان جهانی گردشگری با تأمین مالی اتحادیه اروپا، به منظور تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، مورد تأیید قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: تداوم همکاری‌های مشترک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یونسکو و سازمان جهانی گردشگری با تأمین مالی اتحادیه اروپا، به منظور تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رحیمی  با اعلام این خبر گفت: بر اساس مکاتبه رسمی از سوی سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به معاونت گردشگری، بودجه فاز دوم ادامه همکاری‌های مشترک برای انجام پروژه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری به تصویب رسیده است.

او با بیان اینکه یونسکو پیش‌تر در جلسه‌ای در قالب ویدئوکنفرانس برای تداوم همکاری‌ها با ایران به منظور مشارکت در انجام پروژه مزبور اعلام آمادگی کرده بود، خاطرنشان کرد: تصویب فاز دوم بودجه برای ادامه همکاری‌ها بر مبنای نهایی کردن پروپوزال طرح با کمک فنی مشاوران بین‌المللی (UNWTO) و مشارکت ذی‌نفعان در فرایند تدوین، طی مکاتبه رسمی به معاونت گردشگری اعلام شده است.

به‌گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، او گفت: دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به عنوان هماهنگ‌کننده با مشاوران بین‌المللی طرح، در نامه رسمی خود نسبت به حمایت در به کارگیری نیروی‌های متخصص بین‌المللی طرح با هم‌فکری سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، مشارکت آن ها در کمیته فنی پروژه و پوشش هزینه کارشناسان بین‌المللی اعلام آمادگی کرده است.

مرحله نخست این همکاری ها پاییز سال گذشته آغاز شد.

پیش از این در آذرماه سال گذشته مارچلو نوتاریانی مشاور سازمان جهانی گردشگری گفت: از طرف سازمان جهانی گردشگری از این همکاری تشکر می‌کنم، ما آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران برای تهیه یک برنامه جامع و کامل هستیم، خوشحالم که یکی از اولویت‌های ایران، گردشگری است.

او با اشاره به اینکه در ۳۰ کشور دنیا به عنوان مشاور حوزه گردشگری فعالیت داشته است، یادآور شد: این‌که همه دست اندرکاران صنعت گردشگری در این حوزه مشارکت داشته باشند موضوعی بسیار بااهمیت است، من اینجا هستم تا اطلاعات و داده‌ها را برای تهیه یک برنامه جامع جمع‌آوری کنیم.

مشاور سازمان جهانی گردشگری اضافه کرد: هر دپارتمان نقش و جایگاه خودش را در این برنامه جامع دارد، اولویت‌ها به ترتیب در حوزه آموزش، قوانین و مقررات (استاندارد و پایداری)، بحث‌های مالی و جذب سرمایه برای توسعه صنعت گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، موضوعات مربوط به ویزا و تسهیلات ورود گردشگران، مدیریت مقاصد، مدیریت تجربه و ایجاد تجربه منحصربه‌فرد، گردشگری روستایی و مباحث مربوط به جوامع محلی است.

نوتاریانی تصریح کرد: در حوزه توسعه گردشگری ممکن است با برخی بخش‌ها و دستگاه‌ها چالش داشته باشیم، یکی از نکات دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت ریسک است، چراکه بحران‌ها و حوادث طبیعی ممکن است به وجود بیاید و باید برنامه‌ای برای مدیریت ریسک داشته باشیم.

او افزود: بحث برنامه‌ریزی، پروسه‌ای زمان‌بر و شکل‌پذیر است و باید از تجربیات تخصصی برای این برنامه‌ریزی استفاده شود، هر پیشنهادی که وجود دارد را به ما منعکس کنید تا در برنامه لحاظ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.