| کد خبر: 266207 |

◄ هشدار به مالکان شناورهای غیر کنوانسیونی

اینکه مالکان یا نمایندگان قانونی او سفارش ساخت قطعات یدکی و مصرفی موتورهای رانش، ژنراتورهای شناورها، سیستم سکان، تجهیزات ناوبری و مخابراتی، سیستم های فرعی و اصلی مرتبط با رانش شناور و ... را بدون در نظر داشتن الزامات و استانداردهای مرتبط و لازم الاجرا به سازنده داخلی می دهند، کم لطفی به مالک شناورها، مسافران و صاحبان کالا است.

تین نیوز

خرید قطعات یدکی و مصرفی شناورها (ساخت یا تولید برای اولین مرتبه در داخل)، بدون طی کردن فرایندهای منطبق با رویه ها و الزامات ملی و بین المللی در راستای کسب گواهینامه های انطباق با استانداردهای مربوطه، موجب خواهد شد تا در زمان بروز خسارت های جانی و مالی؛ بیمه گر شناور (شرکت بیمه) از طریق ارزیابان خسارت پی به استاندارد نبودن قطعه ببرد و جبران خسارتی به مالک یا شخص ثالث زیان دیده نداشته باشد (البته با نصب قطعات یدکی غیر استاندارد، اعتبار گواهینامه های قانونی و رده بندی شناور هم به نوعی مخدوش خواهد شد).

از طرفی مالک شناور پس از خسارت وارده (صدمه دیدن قطعه ساخت داخلی که فاقد استاندارد است یا صدمه دیدن قطعات اصلی دیگر به دلیل استاندارد نبودن قطعه ساخت داخل)، درامدی از محل دریارَوی شناور کسب نمی نماید.

از همین نویسنده:

اینکه مالکان یا نمایندگان قانونی او سفارش ساخت قطعات یدکی و مصرفی موتورهای رانش، ژنراتورهای شناورها، سیستم سکان، تجهیزات ناوبری و مخابراتی، سیستم های فرعی و اصلی مرتبط با رانش شناور و ... را بدون در نظر داشتن الزامات و استانداردهای مرتبط و لازم الاجرا به سازنده داخلی می دهند، کم لطفی به مالک شناورها، مسافران و صاحبان کالا است.

از طرفی در واقع در قبال حق بیمه های پرداختی به بیمه گران، پوششی برای ریسک های شناور خریداری نمی شود، چون در صورت بروز خسارت به شناور، مسافران، کالا و خدمه آن و نیز اشخاص ثالث (جانی و مالی)، از جمله خسارت به تجهیزات بندری و اسکله، آلودگی دریا، صدمه دیدن بویه ها و .... مالک شناور مسئول جبران ۱۰۰ درصدی زیان وارده به مسافران، خدمه، صاحبان کالا و شخص ثالث از جیب خودش است.  

* رضا محمد علی بیگی کارشناس .مدیریت ریسک و بیمه های دریایی 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.