| کد خبر: 233646 |

◄ ساده سازی اطلاعات؛ نیاز امروز ذینفعان صنعت حمل و نقل دریایی

صرف اینکه پیش بینی ها و نقطه نظرات کارشناسان شاغل در این موسسات، سازمان ها و شرکت های خارجی را ترجمه نمود و از طریق سایت های خبری داخلی منتشر کرد نه تنها آورده ای برای ذینفعان صنعت دریایی کشور ندارد بلکه بنا به دلایلی، مخاطب ایرانی را به بیراهه می کشاند.

تین نیوز

بررسی عملکرد موسسات مطرح بین المللی در حوزه آینده پژوهی صنعت حمل و نقل دریایی در گستره منطقه ای و بین المللی در قالب تهیه و انتشار گزارش های جامع و نیز ارزیابی کم و کیف سخنرانی ها یا اظهارنظرهای مدیران کلیدی این موسسات در نشست ها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی طی بازه های زمانی دو یا سه ساله، گویای این مهم است که در حوزه سیاستگذارای و برنامه ریزی در راستای تقویت نقش و جایگاه ذینفعان صنعت حمل و نقل دریایی ایران، می بایست در کنار توجه ویژه و فهم درست به/از شاخص های مهمی از جمله نرخ افزایش سن جمعیت کشورها، نرخ افزایش جمعیت، نرخ افزایش مهاجرت و شهرنشینی، رتبه جهانی تولید ناخالص داخلی کشورها، میزان سهم کشورها از سرانه تولید ناخالص داخلی جهان، سهم کشورها از سرانه تولید ناخالص داخلی جهان، نرخ افزایش درآمد مردم، افزایش تقاضا برای نفت و گاز و ... به موضوعات مهم دیگری از جمله شناسایی قدرت های اقتصادی آینده در کره خاکی (قدرت های نوظهوری از جمله هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و ...) توجه داشت.

موضوع مهمی که به نظر نگارنده طی بیست سال گذشته تاکنون چنانکه باید مورد توجه مسئولان مرتبط در داخل کشور قرار نگرفته است !

صرف اینکه پیش بینی ها و نقطه نظرات کارشناسان شاغل در این موسسات، سازمان ها و شرکت های خارجی را ترجمه نمود و از طریق سایت های خبری داخلی منتشر کرد نه تنها آورده ای برای ذینفعان صنعت دریایی کشور ندارد بلکه بنا به دلایلی، مخاطب ایرانی را به بیراهه می برد. رویه ای که متاسفانه از سال ها پیش تاکنون در صنعت حمل و نقل دریایی ایران جاری است ! پس چه باید کرد ؟

از همین نویسنده:

ضرورت توجه به عملکرد دانشگاه ها و دانشکده های دریایی کشور

ضرورت دارد تا در کنار متن کامل و صحیح اظهارات یا گزارش ها در قالب فایل پی دی اف، نتیجه تحلیل ها بر این خبرها، گزارش ها و اظهار نظرها که توسط کارشناسان ایرانی تهیه می گردد را با مخاطب ایرانی به اشتراک گذاشت و از آنها خواست تا تحلیل و برداشت های خود را نیز با تحلیل گر اولیه به اشتراک گذارند.

در این مسیر، تحلیل گران به منظور انتقال صحیح و سریع برداشت شان از موضوع مورد مطالعه به مخاطبان، می بایست از مهارت در ساده سازی اطلاعات در کنار داشتن بینش نظام مند، جامع و به هم پیوسته به موضوعات، بهره کافی را ببرند.

مهارت و بینشی که اثربخشی محتوا و ماندگاری آن در ذهن مخاطب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از دیگر دستاوردهای این مهارت و بینش می توان به افزایش اثربخشی انتقال دانش از مدرس به دانشجو نام برد.

در اینجا بهتر است به این نکته اشاره نمایم که لازمه ساده سازی اطلاعات طوریکه اصل مطلب بی هیچ کم و کاستی به مخاطب انتقال یابد و در عین حال جذاب و اثرگذار باشد، فهم دقیق مطلب، صرف زمان و در پایان توانمندی در حوزه طراحی و توسعه دانش افزارهای کاربردی توسط تحلیلگر یا مدرس است.

امید که در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولی اساسی در بخش های اطلاع رسانی، تولید محتوا و نیز روش های انتقال مطلب به مخاطبان شاغل در صنعت حمل و نقل دریایی کشور باشیم.  

* کارشناس دریایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.