| کد خبر: 221407 |

◄ قانون سوخت منطبق برای کشتی‌ها و اظهارات مسئولان

در وعده‌های اظهار شده توسط مسئولان می‌بایست به معنا و مفهوم فراهم کردن سوخت منطبق برای کشتی‌ها، توجه ویژه‌ای شود چرا که فراهم نمودن از 2 طریق امکان پذیر است؛ تولید سوخت منطبق در کشور یا واردات آن به کشور.

تین نیوز

ارزیابی اظهارات مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی کشور در حوزه قانون منع استفاده از سوخت با سولفور بیش از 0.5 درصد در تمام کشتی‌ها از ابتدای ژانویه سال 2020 طی 2 سال گذشته در قالب مصاحبه با اصحاب رسانه و یا نشست‌های مرتبط، به مخاطبان این‌گونه خبرها کمک می ‌کند تا چالش‌های اجرای این قانون، به درستی شناسایی و ارزیابی شوند و در انتها با آگاهی یافتن از ریشه اصلی این چالش‌ها، راهکارها در قالب هم افزایی همه ذینفعان دریایی، پیدا و ارائه شود. چرا که شناسایی دقیق دلایل چالش‌ها، پیش نیاز پیدا کردن راه حل‌هایی است که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه مشکلات را برطرف نمایند و از طرفی سبب خواهد شد تا با اقداماتی از تکرار تعدادی از آنها در آتی جلوگیری گردد و نیز تهدیدها به فرصت تبدیل شوند. چرا که با توجه به ماهیت بین‌المللی بودن این صنعت و روند کنونی رشد و استفاده از فناوری در صنعت حمل و نقل دریایی و بالطبع تدوین و اجرای قوانین جدید، چالش‌ها همیشگی هستند و فقط نوع و تعداد آنها متفاوت خواهد بود.

حال با جمع‌بندی اظهارات مطرح شده طی 2 سال گذشته در قالب فایلی 17 صفحه‌ای با محوریت قانون سوخت کم سولفور، مخاطبان می‌توانند با مقایسه آمار و ارقام ذکر شده توسط مسئولان دخیل در صنعت حمل و نقل دریایی و نیز مطلع شدن از دغدغه‌ها، وعده‌ها و پیشنهادات ایشان، پی به چالش‌ها و فرصت‌ها ببرند و نیز فرصت‌هایی که از دست رفت! و از دست دادن آن فرصت‌ها سبب گشته تا در این شرایط سخت اقتصادی، دغدغه دیگری بر دغدغه‌های مردم این دیار افزوده شود.

در وعده‌های اظهار شده توسط مسئولان می‌بایست به معنا و مفهوم فراهم کردن سوخت منطبق برای کشتی‌ها، توجه ویژه‌ای شود چرا که فراهم نمودن از 2 طریق امکان پذیر است؛ تولید سوخت منطبق در کشور یا واردات آن به کشور. نباید فراموش کرد که پی بردن به دلایل اصلی تعلل در تولید سوخت منطبق به میزان مورد نیاز کشتی‌های ایرانی در موعد مقرر، چرایی عدم طراحی، تولید و نصب دستگاه تصفیه کننده گاز خروجی از دودکش کشتی‌ها (Scrubber) در داخل کشور تا پیش از ژانویه سال 2020 و نیز توجه به موقع به دیگر راهکارهای موجود، دغدغه امروز فرهیختگان دریایی کشور است. دلایل و چراهایی که اگر همین امروز به آنها توجه نشود صنعت حمل و نقل دریایی کشور در سال‌های آتی با چالش‌های اساسی تری مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از این اظهارات مسئولان اینجا کلیک کنید.

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دریایی 8 0

    با سلام

    تنها چیزی که باید گفته شود بر این فایل خوب تهیه شده توسط آقای دکتر علی بیگی عزیز اینستکه : خداقوت دکتر و خدا پشتیبان خودت و خانواده گرامیتان باشد. هوشیاری جنابعالی در این روزگاری که اکثر دریاییان این کشور یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند قابل ستایش و قدردانی است. امید که قدر و منزلت کارشناسانی مثل جنابعالی را بدانند.

    در پناه حق باشید

  • کارشناس 9 0

    سلام

    به قدری محتویات این فایل گویا است که اگر نهادهای نظارتی عزم ورود به این ترک فعل ها را داشته باشند به راحتی متوجه آن خواهند شد. در ضمن از تهیه کننده این فایل هم تشکر می نمایم. واقعا زحمت کشیده شده.

  • علیرضا 9 0

    اظهارات ضد و نقیض و وعده های دروغین مسئولین مربوطه کاملا آشکار شده. به ویژه تعلل سازمان بنادر و شرکت پالایش نفت در پیگیری این موضوع که در صفحه ۱۶ و ۱۷ آورده شده . ممنون آقای مهندس علی بیگی عزیز که با این دقت خبرها را رصد و پایش می کنید.

  • کارشناس اقتصاد دریا 11 0

    درود بر آقای دکتر علی بیگی

    چه زیبا و سر حوصله گفته های مسئولین بی خیال این کشور را رصد و در کنار هم قرار داده اید. این کار هوشمندانه شما نشان داد که مسئولین دریایی کشور بر اساس شایستگی و مسئولیت پذیری انتخاب نشده اند! بلکه حاصل زد و بندهای سیاسی پشت پرده هستند.

    به امید روزهای بهتر

  • مدیر دریایی 5 0

    با سلام

    اظهارات ضد و نقیض دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران مایه تاسف است. واقعا چه کسانی در پشت این انتصاب ها قرار دارند !؟ و این کارمندان بازنشسته سازمان بنادر چه از جان این صنعت می خواهند !؟