| کد خبر: 129838 |

◄ طویل‌ترین باند فرودگاه‌های ایران در بجنورد

تین نیوز

تین‌نیوز | فرودگاه بجنورد در منقطه‌ای کوهستانی در استان خراسان شمالی واقع شده است. شرایط توپوگرافی آن موجب شده نشست و برخاست هواپیماها قدری با دشواری انجام می‌شود. بنابراین، با تطویل باند این دشواری از بین رفت. اکنون باند این فرودگاه با طول ۴ هزار و ۷۵۰ متر بستر مناسبی برای هواپیماهایی با بدنه متوسط و بزرگ است.

سیدمهدی رزاز در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، عنوان کرد: فرودگاه بجنورد طویل‌ترین باند فرودگاهی ایران را دارد. این باند با داشتن طول ۴ هزار و ۷۵۰ متر و PCN ۵۵ امکان مناسبی را برای هواپیماها فراهم کرده است. به طوری که فرصت میزبانی از هواپیماهایی همچون ایرباس ۳۳۰ را دارد.

وی ادامه داد: همچنین ترمینال جدید فرودگاه بجنورد با مساحت ۵۱۰۰ متر مربع با اعتباری با بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است. این ترمینال پس از افتتاح به پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بجنورد اختصاص خواهد یافت.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: در این فرودگاه به دنبال افزایش و ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران هستیم. بنابراین با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان پروژه‌ بهسازی سطوح پروازی، تطویل باند، آسفالت محاوط و لندساید و سنگفرش محاوط را آغاز کردیم و ظرف ۴۵ روز آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآورشد: با اقدامات صورت گرفته و ورود هواپیماهای جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی ایران، فرودگاه بجنورد علاوه بر اینکه به مسافران خدمات مطلوب‌تری را ارایه می‌دهد، مورد توجه ایرلاین‌ها هم قرار خواهد گرفت. در این زمینه رایزنی‌هایی با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر صورت گرفت و مقرر شد فرودگاه بجنورد یکی از مقاصد هواپیماهای ATR جدید باشد.

به گفته رزاز، فرودگاه بجنورد هفته‌ای ۶ پرواز به تهران انجام می‌دهد. همچنین این فرودگاه در زمره فرودگاه‌های مرز هوایی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.