| کد خبر: 266714 |

چطور همه مسافران هواپیمای آتش گرفته ‎ژاپن نجات پیدا کردند؟+ فیلم

معجزه ای در کار نبوده و عملکرد حرفه ای خدمه و مسافرها از مرگ مسافران و خدمه جلوگیری کرده است.

تین نیوز

چطور همه مسافران هواپیمای آتش گرفته ‎ژاپن نجات پیدا کردند. در حالی که رسانه ها از یک معجزه حرف می زدند، معلوم شد معجزه ای در کار نبوده و عملکرد حرفه ای خدمه و مسافرها از مرگ مسافران و خدمه جلوگیری کرده است.

از گزارش گاردین در این باره اینها را یاد گرفتم:

 1. دستور العمل ایمنی مهماندارها در ابتدای پرواز اصلا الکی نیست؛ باید با دقت گوش داد و خروجی ها را (که در هر هواپیمایی متفاوت هستند) به خاطر سپارد.

2. خدمه باید حرفه ای باشند و در لحظه بحران از خود خلاقیت و راهکار جایگزین ارائه بدند. مثلا، اینجا و با خرابی سیستم PA، از بلندگوهای موبایلی برای ارتباط با مسافران استفاده کردند و مهم تر، در چند ثانیه اعتماد مسافران را با چند جمله جلب کنند.

3. تمامی مسافران سر جاشون نشستند. هیچاکسی (حتی یک نفر) چمدان همراه (کاری آن) را با خودش برنداشته و خارج نکرده. این باعث شده تخلیه از روی اسلایدها سریع و کمتر از 20 دقیقه طول بکشه.

4. زمان خیلی مهم است. 10 دقیقه بعد از پایان عملیات تخلیه انفجاری داخل سالن اتفاق می افتاد. این یعنی اگر تنها چند دقیقه کار طول کشیده بوده، تمامی مسافرها و خدمه جان باخته بودند.

5. خلبان حرفه ای بوده و هواپیمای آتش گرفته را با دقت و آرامش نشانده و صدمه اولیه به هواپیما کم بوده که کمک کرده درها راحت باز بشوند و مسافرها هم کمتر بترسند و باور کنند نجات ممکن است.

6. کارشناس گاردین نوشته این عملیات نجات باید به عنوان نمونه خارق العاده در کتاب ها تدریس شود. نشانی از آموزش و مهارت آموزی خوب، اخلاق حرفه ای، اعتماد و گذشتن از اموال و نفع شخصی، و تمرکز جمعی بر ایمنی جمعی.


آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اتحادیه راهبران مترو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.